Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad var det för konto?Pionerna har överlevt flytten återstår ju att se om de kommer blomma men men. Det har ju verkligen varit "går det så går det".
Såg på Instagram ett konto som lyfte 15 blommande arter nu i april. Var tvungen att räkna mina, låg inte långt efter i alla fall
Runt nollan, men inte kallare... och då måste de vara härdade. Jag täckte över mina första nätterna vid utplantering när jag inte var säker på tempen.Hur låg temperatur klarar petunior?
Min persilja tog en halv evighet att gro. Jag skulle tro att det är lite sent nu? Eller, förra året fick jag iofs en monsterskörd, så det kanske går alldeles utmärkt att så nu?Oj så många sidor jag missat, blir mycket att läsa ikapp
Insåg att jag glömt så persilja. Är det värt att göra det eller är det på tok för sent?
Undrar samma. Täckte med fiberduk igår i växthuset då det stod -3 på våran prognos.Flera minusgrader i natt. Näääär kommer värmen, så att plantorna kan få börja bo ute?
Jag har inte heller sått än men borde väl inte vara för sent? Jag tycker den gror rätt snabbt...Oj så många sidor jag missat, blir mycket att läsa ikapp
Insåg att jag glömt så persilja. Är det värt att göra det eller är det på tok för sent?
Här i zon IV tar det lång tid innan persiljan visar sig. Jag sår alltid några småkrukor inne som jag sedan sätter i raderna så jag har persilja tidigare. Den tar lång tid på sig även i försådden.Oj så många sidor jag missat, blir mycket att läsa ikapp
Jag har sådana där plastpinnar man kan skriva på med blyerts, som jag återanvänder varje år. Jag sår en rad, skriver på den och sätter ned pinnen innan jag går vidare till nästa. Oftast är det viktigaste att märka överhuvudtaget, sen ser man ju oftast vad det är som sticker upp. Om man nu inte ska testa två olika sorter av samma sak, men där fallerar jag jämt.Nu händer det saker också i pallkragen både portlak och rädisor kikar upp...., misstänker jag möjligens har felmärkt mina rader, att det ska vara så svårt för mig å märka mina sådder men men, jag lär ju märka i takt med att det växer vad som är vad, blir spännande ^^ hur märker ni era sådder? Jag har stuckit ner ätpinnar som jag skrivit på med en permanent penna, eller så kanske nån här som inte märker alls?
Försöker vara duktig på att märka upp! Använder pinnar i plast med fast markeringspenna. Går att ta bort med nagellacksborttagning och återanvända. Kan skriva med blyerts också men gillar att tydligt se vad det står.Nu händer det saker också i pallkragen både portlak och rädisor kikar upp...., misstänker jag möjligens har felmärkt mina rader, att det ska vara så svårt för mig å märka mina sådder men men, jag lär ju märka i takt med att det växer vad som är vad, blir spännande ^^ hur märker ni era sådder? Jag har stuckit ner ätpinnar som jag skrivit på med en permanent penna, eller så kanske nån här som inte märker alls?
Ingen fara alls, jag sår persilja enbart på friland i slutet av maj (zon4). Den börjar jag skörda av i juli och sen fram tills frosten kommer. Men det beror ju på hur bråttom du har att skörda förståsOj så många sidor jag missat, blir mycket att läsa ikapp