Trädgård 2019 Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska INTE tigga...
Jag ska INTE tigga...
Jag ska INTE tigga...

Jo det gör jag :o
Kan jag få tigga lite bulber av dom?

De har inte bulber för de är ingen lilja ;) Dagliljorna tillhör Asparagales så de är närmare släkt med sparris än liljorna. Man sprider dem genom att dela på dem. H. fulva i Sverige är oftast steril, dvs den bildar inga frön.

Andra dagliljor pippar glatt med varandra, det är därför det finns så många spektakulära varianter :D
 
Bilder på några chili, är fascinerad av att det blivit något öht då växterna blivit bortglömda till och från :o
IMG_20190630_222540.jpg
 
Funderat lite mer... undrar om det går att få plats med tre klätterrosor? Jag har ju släppt det där med remonterande för då blir det ingen roligare/äldre ros... Men en remonterande Zéphirine Drouhin, en eventuellt svagt remonterande Geschwinds Nordlandrose samt en engångsblommande Alba Maxima? Två rosa nyanser och en vit. Jag TROR det kan blir bra...
 
Jag ska INTE tigga...
Jag ska INTE tigga...
Jag ska INTE tigga...

Jo det gör jag :o
Kan jag få tigga lite bulber av dom?

Haha! Jag kan se vad jag kan krafsa fram när de blommat över :D Kan vara så att jag glömmer.. men påminn mig i så fall. Kan inte lova knölar till fler än dig dock. Vill ha kvar många själv 🤔 :D Har inga mördarsniglar här så risk för medföljande ägg (som jag alltid själv funderar över) är obefintlig :up:
 
Dom flesta har blommor nu, vampyren har dock inte ens en liten liten blomknopp än:cautious:.

Nu känns det lite bättre! :D Mina pyrer har gott om knoppar och soctch bonnet funderar på att slå ut, så kanske är jag inte sååå långt efter ändå. Det ska bli fint framåt slutet på veckan så då hoppas jag att de sätter lite fart.
Otroligt vackra plantor är de oavsett.
Mina ember explosion är dock så långt efter att jag vette sjutton om det blir något av dem. dem plockade jag upp på plantbytardagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 877
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Sleepy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp