Trädgård 2019 Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken fin och bra odlingslåda! Ganska precis en eller två sådana som står på min todo-list till kommande växthusår. Köpt eller byggd?
Tack!
Jag har byggt den av spillvirke från fjolårets altanbygge. Den är typ 40x50x230cm så den rymmer en herrans massa jord. Själva spaljén är 2m hög. Jag har aldrig odlat gurka förut och tomat bara någon enstaka busktomat för typ 15 år sen. Men det här har gett mersmak.
 
Alltså, slutade med allergimedicinen och idag har jag fått så sjukt mycket gjort! :love: Har plockat fläder och gjort två omgångar saft varav den ena med rabarber också. Planterat om paprika och ställt så de får vänja sig vid solen (bättre sent än aldrig). Fått med mig lite gödsel hem så jag kan flytta på funkiorna. :) Varit i stallet tre gånger. :D Har småplockat ogräs i landet och låtit vattenspridaren gå ikväll. Nu precis fick jag rycket och sådde bland annat gurka när det ändå var blött. :rofl:

Jag vet inte vem jag är idag? Jag har inte fått såhär mycket gjort sen typ... Innan jag blev gravid. :rofl:
 
Pallrade mig ut i trädgården igår vid 22 för då hade temperaturen sjunkit till 25 grader.
Fick planterat mina smått försummade galiameloner. Återstår att se om de tar sig.
32268
 
Satte ut mina extremt försummade purjolökar också. Tror jag är alldeles försent ute men har inte räknat med purjon i år annat än som en lärdom inför nästa år.
Jag brukar resonera -det blir som det blir.

Hur små de än är så är de användbara. Om inte annat än som kryddgrönt. Jag planterade ett gäng normalseriöst. Men hade en liten bytta med frön som jaginte trodde skulle ta sig men gjode det efter ett tag - när jag redan sått andra. D åkte ut för en vecka sedanoch ser ut som ynkliga gräslökar. Men där de står är de inte ivägen (under störbönorna) och växer de så är det inte så märkvärdigt att rycka ett par till mackan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 877
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Sleepy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp