Vilket jävla stolpskott till domare
Pun intended?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket jävla stolpskott till domare
Japp!Pun intended?
Det jag har fått förklarat till mig någon gång är att de hästar som normalt går högre klasser, ofta rids i en form som är för samlad för den klass de deltar i (när man rider lägre klasser än normalt). Då kan de övergående få lägre poäng än de borde, precis som om man har en häst som går över tygeln genom hela programmet.Jag tycker nog att betygsskalan ska vara samma för alla, oavsett om det är fälttävlan eller dressyr. Om ett Msv(?)-ekipage startar i LB så finns det förmodligen en anledning, tänker jag?
Däremot så tycker jag att det är rimligt att domaren tittar på olika saker i olika klasser, att ryttarens sits och ridvägarna är viktigare än hästens gångarter i lägre klasser, tex. Men det försvarar ju inte att ge lågt betyg på lösgjordhet i en lägre klass?
/Lady_S
Det jag har fått förklarat till mig någon gång är att de hästar som normalt går högre klasser, ofta rids i en form som är för samlad för den klass de deltar i (när man rider lägre klasser än normalt). Då kan de övergående få lägre poäng än de borde, precis som om man har en häst som går över tygeln genom hela programmet.
Eftersom jag inte vet om jag ska skratta eller gråta så väljer jag att gapflabba!!! HERREGUD VILKEN NOLLA TILL DOMARE!!!
Om du är snäll o rider bara hälften så bra i Tågarp, @AW, så slipper vi andra gå med skämskudde på hela dagen...
Det jag har fått förklarat till mig någon gång är att de hästar som normalt går högre klasser, ofta rids i en form som är för samlad för den klass de deltar i (när man rider lägre klasser än normalt). Då kan de övergående få lägre poäng än de borde, precis som om man har en häst som går över tygeln genom hela programmet.
Ja men jag sa ju att Du inte skulle mesa i dressyren
Jag fick "ostadig stundtals" på lösgjordhet, det var allt hon skrev i mitt protokoll där nere (och sjuan jag fick där var inte på lösgjordhet, det var på framåtbjudning)Ni anar inte hur skönt det är att läsa era kommentarer om vår dressyr! Visst känns det tokigt att vara missnöjd med 72% men som @fio skriver han är trots allt 8-årig dressyrhingst på St George-nivå så ett debutantprogram ska vi kunna göra bra. Just av den anledningen känns det extra kul att vi avancerade i resultatlistan efter terrängen så vi inte bara tappar efter dressyren
Jag har verkligen försökt att objektivt titta på vår program och jag tycker att han går i en bra form för klassen, uppe men med lång hals och inte komprimerad i kroppen. (Så här ser han mer ut när jag rider min vanliga dressyr: www.youtube.com/watch?v=5KbaDoE9NwU Ganska stor skillnad tycker jag...) 7 betyder ganska bra, 8 bra, 9 mycket bra och 10 utmärkt (dock inte perfekt) så jag undrar hur de högre betygen ser ut på den här nivån. Vårt program är inte utan missar men jag tycker att det är mjukt och harmoniskt. Jag hade verkligen velat prata med den här domaren om hur hon resonerade (6 och 6,5 på travvolterna!!!) det är inte meningen att hänga ut någon men jag vill verkligen förstå. Jag brinner ju för dressyren och det känns viktigt att man förstår bedömningen, även om man inte alltid håller med, så fler orkar med att tävla dressyr Att sen inte skriva något allmänt intryck tycker jag inte bara är dålig stil utan också dåligt hyfs @Gabby_Ossi fick ju både trevlig häst och trevlig uppvisning...
Alltså Vinslöv Som en enda jättestor fälttävlanspark O jag gillade alla hinder utom trippelgrejen som stod precis efter en konstig liten sväng. Dit vill jag åka nästa år!
Var med @L8P8 o fina Leia på deras första start. Så himla härligt att följa med någon är glad, lugn o trygg med sin häst "oavsett vad som händer" O Leia var en riktigt liten prinsessa ju! Perfekt fälttävlanshäst o ha med en hel dag Superbra första start
Mitt mål för dagen var dessutom o klappa @AW s Luxus och det blev med råge uppfyllt (Lotta fick påminna mig om att klappa dock, hahaha) när jag fick promenera runt med honom både efter målgång o lite senare när matte hämtade pris. Vilken häst alltså Jag är som bekant ponnymänniska, hingsträdd o tycker det är sjukt läskigt o vara på marken med hästar jag inte känner. Att en stor halvblodshingst (dessutom dressyrhäst ) skulle bota alla de grejerna på ett lite kick hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Vilken gentleman! Måste ju ha tidernas temperament alltså! Han gick ju liksom inte där o sov men likväl följde han lilla mig så mjukt hela tiden
Igår hämtade jag äntligen ut Tigers nya sadel också Vi fick grönt ljus den 7/5, bara 15 veckor o 3 dagar senare tog det att hitta den modellen (Barnsby hade ju slutat tillverkas), leta begagnar, hitta vettig ÅF, beställa o sedan till slut få hem den. Hoppas jag slipper rida ett enda pass till i Lippon som jag verkligen inte kommer överrens med längre.
Barclay Liberte i kalvskinn (skötseltips mottages tacksamt), 17" W första lilla provrundan igår kväll:
Alltså nu vill jag inte vara sån men den sadeln ser ut att vara 3 nummer för trång?