Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller med att du gott kan testa @Gabby_Ossi. Du har ju tävlingar kvar sedan att gå ner en klass igen om det känns som en något för tuff uppgift. Jag hade personligen tyckt att det var väldigt skönt att ha med sig en start i en högre klass inför vintern. Se det som en träning och att du får veta vad ni behöver jobba mer på under vintern. Då blir inte "riktiga" debuten nästa år lika nervös och inte en så stor grej:up:

Tack för peppen, jag anmälde faktiskt redan igår men nu har jag fått klartecken från Ted också så jag låter det nog stå kvar och hoppas på att jag kommer med, är 2a reserv! :nailbiting:

Precis som ni säger så tar jag det mest som träning, skulle vi få något stopp eller utspringning är det inte hela världen och där är ju två tävlingar till på säsongen som vi rider 90-klass på. Känns bra också att det är över två dagar (om jag fattat saken rätt??), då finns det förhoppningsvis krut kvar i terrängen också :p

Tack för peppen, jag anmälde faktiskt redan igår men nu har jag fått klartecken från Ted också så jag låter det nog stå kvar och hoppas på att jag kommer med, är 2a reserv! :nailbiting:

Precis som ni säger så tar jag det mest som träning, skulle vi få något stopp eller utspringning är det inte hela världen och där är ju två tävlingar till på säsongen som vi rider 90-klass på. Känns bra också att det är över två dagar (om jag fattat saken rätt??), då finns det förhoppningsvis krut kvar i terrängen också :p

Det går säkert bra. Det är ju jättebra att testa på en bana man ridit på så mkt. Både för dig och hästen. Du har ju hoppat dom flesta hinder redan. Jag jobbar den helgen såklart så jag blev skitglada att det inte fanns en 90 klass :D

Jobbar tågarpshelgen oxå men då ska jag ta semester.

Glöm inte medtaga extrasadel, fio gillar amerigo, extraträns, fio gillar micklem, extra ditten och extra datten, fio gillar mest ditten. Och sen avdela en personal som tar 1:a vakten=se till att fio kommer upp på hästen. 2:a vakten= se till att fio kommer in på hoppbanan, görs lättast genom att med vass röst säga högt o ljudligt: JO! du MÅSTE visst hoppa för att få rida terrängen!! 3:e skiftet= se till att fio inte rymmer från tävlingsplatsen innan terrängstart. 4:e vakten=Agera stöd när en vitiansiktetfio inte ska gå till startfållan. 5:e och bästa vakten=ropa högt glatt "vad BRAAAAAA det gick" när fio kommer i mål.

Plätt lätt. Det fixar du lätt @Speedway

Glöm inte medtaga extrasadel, fio gillar amerigo, extraträns, fio gillar micklem, extra ditten och extra datten, fio gillar mest ditten. Och sen avdela en personal som tar 1:a vakten=se till att fio kommer upp på hästen. 2:a vakten= se till att fio kommer in på hoppbanan, görs lättast genom att med vass röst säga högt o ljudligt: JO! du MÅSTE visst hoppa för att få rida terrängen!! 3:e skiftet= se till att fio inte rymmer från tävlingsplatsen innan terrängstart. 4:e vakten=Agera stöd när en vitiansiktetfio inte ska gå till startfållan. 5:e och bästa vakten=ropa högt glatt "vad BRAAAAAA det gick" när fio kommer i mål.

Plätt lätt. Det fixar du lätt @Speedway

Låter som ett heltidsjobb?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 414
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17