Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag börjar förstå varför jag sällan ser @fio i terrängen när hon alltid säger att hon åker ensam

Nä jag är tävlingsutbränd... Försök att kånka runt med en eller två hästar i hela Europa och göra precis allt själv i ca 10 år och se hur motiverad man blir till slut... Jag har helt enkelt ingen lust längre..

Nä jag är tävlingsutbränd... Försök att kånka runt med en eller två hästar i hela Europa och göra precis allt själv i ca 10 år och se hur motiverad man blir till slut... Jag har helt enkelt ingen lust längre..
Och här insåg jag åter igen hur bortskämd jag är! :o Som 30+ har jag fortfarande mina föräldrar som gärna följer med på ALLA tävlingar. Och min sambo på de flesta, framför allt de som mina föräldrar av någon anledning inte kan följa med på (trots att de vill)...

/Lady_S - Bortskämd men tacksam! :love:

Jag syftade dock på de gånger du ridit nåt moment o sen är jag bara funktionär i terrängen o har HELA DAGEN sett framemot o se er susa fram o så kommer aldrig ditt nummer, stackars mig :(

Jag syftade dock på de gånger du ridit nåt moment o sen är jag bara funktionär i terrängen o har HELA DAGEN sett framemot o se er susa fram o så kommer aldrig ditt nummer, stackars mig :(

Fast det har ju bara hänt en gång.. jag hade ju varit sjuk i typ en månad och stackars ljusgrå hade blivit riden i 5 dgr på en månad..kändes som det räckte med dressyr och hoppning.. Du är på fel ställe helt enkelt :D

Och här insåg jag åter igen hur bortskämd jag är! :o Som 30+ har jag fortfarande mina föräldrar som gärna följer med på ALLA tävlingar. Och min sambo på de flesta, framför allt de som mina föräldrar av någon anledning inte kan följa med på (trots att de vill)...

/Lady_S - Bortskämd men tacksam! :love:

Äsch.. det var inget jag tänkte på då direkt. Då var man så inne i det. Det är ju typ dom senaste åren som man spyr på det...det har liksom kommit efteråt.. jag blir helt medvetslös när jag tänker på hela apparaten att dra iväg med allt vad det innebär.

Precis. Jag väntar med spänning på vad du ska hitta på för skojig ursäkt för att inte starta i Tranemo?:sneaky::laugh:

Det kan regna..Det är långt.. det är för tidigt..

Eller så kan det vara så att vi har lokal/regional hopptävling samma dag. Jag har anmält dit oxå.

Vi får se vad det blir..

Hoppträningarna kör igång nästa onsdag iallafall.. det känns väldigt skönt!

Senast ändrad:
Eeeh, det var några som började skriva till mig här om debuten i H100... sedan rullade det vidare med vilka som tyckte det var bra eller inte bra att det inte finns någon H90 på de tävlingarna :angel:

Blir man förresten utesluten från newbie-klubben om man startar H100? :nailbiting:

Äsch.. det var inget jag tänkte på då direkt. Då var man så inne i det. Det är ju typ dom senaste åren som man spyr på det...det har liksom kommit efteråt.. jag blir helt medvetslös när jag tänker på hela apparaten att dra iväg med allt vad det innebär.
Ja fy den känslan känner jag igen.... Får lätt ångest och vill helst krypa under en filt när jag tänker på att åka iväg på tävling en hel helg med allt vad det innebär....
I helgen var jag dock på träningsläger med hunden i Södertälje = 60 mil enkel resa. Drabbades först lite av samma känsla men en liten väska till mig och en till hunden, lasta in 6 kg hund i bilen och sen var det bara att köra! Tog ju typ en kvart att packa. Då kändes knappt de 60 milen långa ens:up: Mycket smidigare även på plats, kunde ju dela hotellrum med hunden:angel: Istället för att sova i stallet som en fått göra andra gånger;)

Men rider man som jag, ca 6 FT per år, då hinner man inte tröttna på grejen känner jag. Däremot som vi gjorde i helgen, åka 2 dgr i rad 25 mil enkel resa, DET har jag lessnat totalt på...

Nääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääeee!!!:mad::mad: Så är det ju inte??? Det är så här:
Packa!:bump:
Tvätta häst:banana:

Köra 40 mil enkel resa :arghh:

Tävla :bump::banana::bump:

Åka hem, först på adrenalin :laugh: senare :) lite senare :down: ännu lite senare :( och till slut :arghh::arghh:
Nej, så här:

Proppen kommer ut :bump:

Packa :confused: O_o :nailbiting:

Tvätta häst :down:

Köra 60 mil enkel resa :) :meh: :)

Tävla :bump: :banana: :bump:

Åka hem :laugh: :) :meh:

Hemma :bump: :love:

/Lady_S

Nu är det sämre igen :( halt, svullen, varm, varig, trött :( fina, fina häst! Önskar jag var närmare... <3
Känner mig skyldig att uppdatera lite ;)

Duna lever och mår bra... hon har hittills varit inlåst i box i drygt 4 veckor och det kommer bli 2-3 veckor till men var hos min veterinär igår och hon var väldigt nöjd med sårets utveckling och tror att det förhoppningsvis ska bli återställt till slut om det inte blir några pålagringar. Nästa besök är om 2 veckor och efter det kan hon förhoppningsvis få komma ut lite i sjukhage. Så det känns hoppfullt!

På terrängfronten händer det väl inte så mycket mer än att jag håller på att lära unghästen ridas ut ensam. Dock är hon väldigt snäll så det är inte så spännande ;)

Det kan regna..
Det ska det visst göra på söndag. Jag hade tänkt att startfälttävlan 70cm blir perfekt som avslutning på terrängsäsongen för att gräva fram lite självförtroende och sånt - men den blir inställd och flyttad tre veckor, på grund av inkommande ösregn. Och om tre veckor hade jag egentligen helt andra planer. Meh!

Jag har tydligen också helt andra planer helt plötsligt. Skrev ett käckt litet inlägg på fb igår om hur fin min häst kändes nu. Mjuk och fin i musklerna, arbetsvillig och väldigt trevlig att rida. Så ringer min stallägare igårkväll och säger: -Kan du komma ut, din häst mår inte så bra. :eek:
Då hade hästen sprungit i hagen precis före insläpp och jagat sin "kompis" för kompisen får absolut inte stå närmast grinden när det är dags att gå in och få mat. Gjort en rejäl jäkla vurpa så när stallägaren kom och skulle ta in henne så stod hon vid grinden och skakade och svettades. Kunde knappt gå för hela bakänden bara vinglade. Såg ut som korsförlamning såstallägaren öste på en hög med varma täcken. När jag kom fram ca 20 min senare så hade hon slutat skaka men var helt hängig och maten tittade hon inte ens åt.
Regntäcket var sönderrivet på högersidan och hästen hade skrapsår vid flanken och ett ytligt sår mitt på höger bakknä. Gjorde rent såret och ringde dv. Fick rådet att ha koll på hästen den närmsta timmen och se om hon piggnade till och började äta. Om hon inte gjorde det så fick jag bara ringa igen så skulle dv komma ut på stört. Tack och lov piggnade hon till och började äta så jag pratade med dv igen och vi bestämde oss för att avvakta till morgonen efter.
Gissa om jag inte sov en minut på hela natten? :crazy:
Var ute i stallet kl 7 igen imorse och mötes av en mycket piggare häst som stod på alla fyra fötterna och gärna ville ha frukost. Tog ut henne en liten stund efter att hon ätit klart för att se hur hon rörde sig och då såg hon ok ut. Ingen hälta och gick frivilligt fram....till närmsta grästuva. Puh, vilken pärs. Nu är jag såklart jättenojjig att hon har dragit sönder något annat inuti som jag inte kan se så imorgonbitti är det jag som hänger på låset till klinikens telefonväxel för att boka tid för en grundlig koll.
Jag vill inte ha mer trasig häst nu!!! :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 414
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar