Jag skaNågon mer än jag som ska till Udden på söndag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skaNågon mer än jag som ska till Udden på söndag?
Jag ska
Me too!
Blond person med relativt liten väldigt brun häst Rider 100-klass och startar dressyren okristligt tidigt, startnr 3 enligt prel listan, yay!Kul! Se mig lite signalement så ska jag spana efter er
Blond person med relativt liten väldigt brun häst Rider 100-klass och startar dressyren okristligt tidigt, startnr 3 enligt prel listan, yay!
Nej då nej då, på Udden kommer det att vara SOL och HÄRLIGT, det har jag bestämt!Usch fy fan.. I ösregn dessutom!
Japp! Sol och blå himmel heeeela dagen! Så de så. Jag startar sist i 90 klassen.
Blond person med relativt liten väldigt brun häst Rider 100-klass och startar dressyren okristligt tidigt, startnr 3 enligt prel listan, yay!
Jag är så djupt nere i min ridsvacka så jag undrar om jag någonsin kommer ta mig upp. Kan man bara hoppa när man rider? För det är roligt att hoppa... Men ingenting annat.
Alltså jag har ju aldrig förstått det där med att inte gilla något i hästeriet. Jag gillar inte att min häst bajsar i släpet när han står o vilar mot baklämmen, det är det enda o jag jobbar på att acceptera det (och ska köpa ett långt släp m bommen en bit in när jag blir rik )
Vet du vad det är du inte tycker är roligt?
Jag har tex haft en himla massa ånget över att jag inte kan rida ordentligt o det gör min häst ledsen. Att sluta rida var ju dock inte alls lösningen utan att få hjälp o tänka om. Nu när jag börjar få lite kläm på det så börjar ju det ge utdelning. Typ 5 min totalt av vår drygt 1,5 h långa runda med mycket skritt idag kände jag den där paniken över att hästen inte vill gå framåt. Förr var jag överlycklig om han gick av sig själv typ 5 steg på en vecka. Jag har ingen lat häst, jag har bara bett honom lägga i handbromset, insett det och sedan inte kommit ur det.
Det är inte roligt att rida.
Har jag krav/mål så tynger det mig så jag inte kan prestera och rider jag kravlöst känns det helt meningslöst.
Glädjen är helt borta och jag vill inte.
Nu påstår jag inte att du måste rida/hitta en lösning så att du vill rida, eller att jag är någon form av psykolog men du kanske behöver hjälp o ändra dina tankebanor lite? Varken krav/mål eller kravlöst ska liksom ge de känslorna. Skrev precis ett väldigt luddigt blogginlägg jag funderat på länge ang detta (fast utgångspunkt mig sjäv såklart).
Man fastnar lätt i negativa tankar, jag jämför det med att låta sig själv fastna i ett stillstånd av vettlös nervositet inför en tävling. Om man tillåter sig att tänka nej nej nej så tänker sen hela kroppen NEJ! Jag är helt övertygad om att man kan ändra allt med positivt tänkande. Prova i liten skala o förstärk dina glada tankar om hoppning till att även innefatta markarbete + hoppning. Funkar det så gå vidare o förstärk positiv tanke till att gilla även dressyr o sen vidare till att gilla vissa bitar av din uteritt osv osv. Testa.
Det är tråkigt när det händer, men fortsätter man när det inte finns lust så blir det ett måste och då kan det ta ännu längre tid för lusten att komma tillbaka. Så mitt tips är att rida när du har lust.Jag har försökt med det sedan mitten på juli ungefär, men det har bara blivit värre och värre. Så nu provar jag att släppa kravet på ridning och hålla igång hästen, så får vi se om det ger resultat framöver.