Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kanske jag får vara med? När vanliga människor får en 40-årskris (ehhrm, menar såklart 25-årskris) och köper sportbil åkte jag på terrängläger på Irland och har sen dess inte kunnat få nog av fasta hinder och hoppning utomhus. Min stackars arabprinsessa undrar såklart vad som hänt med matte, men hänger glatt på och ställer upp på mattes alla dårskaper!

Inte för att jag vet var vi ska börja eller hur man gör, men vi har ridit en jakt och ska på en till i helgen. Sen hoppas jag hitta nåt bra så jag/vi kan bli bättre på fälttävlan, för jag gillar mångsidigheten hos en fälttävlanshäst/ryttare.

/Lavinia, dags att klippa sessan lite till så hon inte dör imorgon :-)

08-land :-).
Åt norr :-)

Redo att bli kidnappad, typ nu.

Jakten idag gick superbra, hade nån sagt till mig i våras att jag skulle hoppa 80 cms fasta hinder till hösten hade jag nog skrattat dom rakt upp i ansiktet och kallat dom galna. Men idag hoppade vi stooora hinder och pållan bara hoppar och hoppar och kämpar trots sin rätt klumpiga matte.

/Lavinia, sjukt stolt och nöjd med sin fina arabprinsessa:-)
Berätta typ var du bor så kommer du nog bli kidnappad in i fälttävlansvärlden :D

Välkommen!!!

08-land :-).
Åt norr :-)

Redo att bli kidnappad, typ nu.

Jakten idag gick superbra, hade nån sagt till mig i våras att jag skulle hoppa 80 cms fasta hinder till hösten hade jag nog skrattat dom rakt upp i ansiktet och kallat dom galna. Men idag hoppade vi stooora hinder och pållan bara hoppar och hoppar och kämpar trots sin rätt klumpiga matte.

/Lavinia, sjukt stolt och nöjd med sin fina arabprinsessa:-)

08 land åt Norr??

En sak får du lära dig i ft- världen och det är att allt norr om Helsingborg är mer eller mindre Norrland och att 50 mil är 3 ft- mil!!

Hahaha!

Det låter jobbigt. Här är ju 3 mil en hel j-a evighet!

/Lavinia, ser helst att alla aktiviteter sker i hemmastallet, nån dag kommer jag mao flytta till ett stall med terrängbana :-)

08 land åt Norr??

En sak får du lära dig i ft- världen och det är att allt norr om Helsingborg är mer eller mindre Norrland och att 50 mil är 3 ft- mil!!

:turd: Min ft-vinter, då vi skulle trimma dressyr och bli så jävla bra, övergick i fredags till något betydligt tristare.
Tog in Owe och konstaterade senskada på ytliga böjsenan. :cry:
Han är inget öm, och jag har fått ner svullnaden rejält, nu står han med zinkbandage. På onsdag ska han lysas. Jag hoppas så att tummarna nästan går av, på att det är en lindrig variant. Lilla jäkla skithäst. :(
https://www.flickr.com/photos/66980241@N05/21973558211/

:turd: Min ft-vinter, då vi skulle trimma dressyr och bli så jävla bra, övergick i fredags till något betydligt tristare.
Han är inget öm, och jag har fått ner svullnaden rejält, nu står han med zinkbandage. På onsdag ska han lysas. Jag hoppas så att tummarna nästan går av, på att det är en lindrig variant. Lilla jäkla skithäst. :(
Bild från senaste tävlingen: https://flic.kr/p/ztJeiV

Men blä :(

Vi fick vettid först 30/10 pga svårt o få ledigt från jobb. Men tror åtm inte det är ngt allvarligt, kanske tom är borta tills dess. Men min häst har ställt upp så jäkla mkt så jag tänker inte rida en meter innan det är kollat vad som störde honom.

Näe! :eek: Fy vad trist. Jag håller tummarna stenhårt att det är lindrigt. Kram!

Amen blä vad dryyyyygt! :(
Enda trösten är väl att hellre få det nu när man snart ändå inte har lust i mörkret och kylan.
Men skit ändå.

Nu kan jag äntligen vara med här. För äntligen efter mycket letande har det landat en ny häst i stallet. En trevlig individ som är positiv till det mesta. Jag har ju tävlat lite fälttävlan innan på den gamle och en låna häst men det var några år sedan och jag skulle inte kalla mig annat än en newbie på området. Så jag hoppas kunna följas åt med er andra här inne under vintern för att sedan inta fälttävlanssäsongen 2016 :)

Hästen är född 06 e.akribori ue. colombian friend xx, inte tävlat speciellt mycket men välutbildad och positiv så även om vi har en del jobb framför oss så känns det bara roligt.

2qwiux0.jpg

Då kan jag ju passa på att fråga, vad finns det för banor kring en radie på 1-2h med utgångspunkt Alingsås? Tänker främst för träning (till våren då förstås). Har tidigare hållit till längre ner och åkte då främst till Falkenberg för träning. Så vad finns det för banor i hyfsad närhet till Alingsås? :)

Där finns ju Hajjerna som man kan hyra själv och så finns ju Viktoria Carlerbäcks bana i Boråstrakten där hon har träning. I Säve fanns ju också en bana, iaf för träning. Annars är det väl Hermanstorp.

@Miiikaela_ Tranemo är ju inte jättelångt bort heller och jag tror att Rebecka Tell har träningar på Sämsholm emellanåt också.

Tranemo har slagit mig, går smidigt att köra över Borås. Men hur får man reda på typ när Rebecka eller Viktoria har träningar på sina banor? Hittar absolut ingenting när jag googlar. Är det kontakter som gäller då?

Tranemo har slagit mig, går smidigt att köra över Borås. Men hur får man reda på typ när Rebecka eller Viktoria har träningar på sina banor? Hittar absolut ingenting när jag googlar. Är det kontakter som gäller då?

Viktoria har en facebooksida som heter Stall Carlerbäck Stora Bygd och där kommer alla träningar ut. Sämsholm är jag inte säker på och där har jag aldrig varit själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 414
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar