Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det en som är borta och jag är uppflyttad ett snäpp, startar allra först 7.51!!! Jaja, jag har startat först i dressyr förr, det blir gärna så när man inte kommer på att man kan starta förrän samma vecka som tävlingen går av stapeln... :angel: Det bekommer mig mer med tiden än att jag är först. :p

Vi måste ha ett lagnamn, har ni några förslag? Vet inte om vi ska han något med Buke el att vi är ett par nybörjare el något med våra namn? Jag är dålig på sånt men kom fram till "Gabby and the newbies" el "AnGaLo" el "Lo(r)AnGa". Synd att inte Bruce är ett sto, då hade vi kunnat ha "Luxus and the girls". Ni måste vara bättre än mig på detta, kom med förslag!
Fälttävlansnewbies? ;) Med hänvisning till trådtiteln. :)

/Lady_S

Jag är helt hopplös på att komma på kretiva namn så jag gillar @Lady_S förslag. Även om två av oss har startat innan så hänger vi ju i den här tråden ;) Jag tror att jag alltid kommer att känna mig som en fälttävlansnewbie oavsett antal starter :D Och på tal om starter så har jag anmält mig till Tågarps H90 också, hoppas den inte blir för svår nu när lag-sm går samtidigt :nailbiting:

Jag vet inte hur det är med er andra men jag börjar bli lite nervös inför söndag. Bra nervös men ändå... Känner en hel del prestationsångest över dressyren, på pappret borde vi vara bäst i den grenen men så enkelt är det ju aldrig. Hoppningen känns ganska ok, L brukar vara försiktig om sig men så länge vi kommer vidare till terrängen så är jag nöjd. I terrängen känns halvcoffin som den största svårigheten för oss, mest för att vi inte har hoppat den så många gånger och sen kommer den så sent, vet inte om det är bra eller dåligt. Trakhenern som vi stannade på vid träningen tror jag inte ska ställa till det för oss bara jag rider bättre :angel:

Ooh, har Tågarps öppnat nu också? :D Måste också anmäla! Men vad dyyr den var :wtf:

Jag tycker också typ Buke's Fälttävlansnewbies, eller bara Fälttävlansnewbes eller Team Bukefalos

Ska också till vinslöv i helgen ^_^ utan häst då såklart :p. Ska heja på grannen istället :p.
Och självklart så ska jag försöka se och heja på fälttävlansnewbiesarna ;).

Ooh, har Tågarps öppnat nu också? :D Måste också anmäla! Men vad dyyr den var :wtf:

Jag tycker också typ Buke's Fälttävlansnewbies, eller bara Fälttävlansnewbes eller Team Bukefalos

Fast så dyr är den inte eftersom vet och ambulansavgiften ingår i anmälningsavgiften.

Fast så dyr är den inte eftersom vet och ambulansavgiften ingår i anmälningsavgiften.
Men vad är ambulansavgift och vad är säkerhetsavgift? Det står under varje klass att säkerhetsavgift ingår i anmälningsavgiften, men på punkt 4 i proppen så står det att ambulansavg betalas på plats?

Men vad är ambulansavgift och vad är säkerhetsavgift? Det står under varje klass att säkerhetsavgift ingår i anmälningsavgiften, men på punkt 4 i proppen så står det att ambulansavg betalas på plats?

Det är en standardpunkt i proppen. Därför står det specifikt under klasserna att det ingår.

• Gilla
Reactions: AW
Toppen! Vad fick vi heta?

Jag har fått två förfrågningar till om lag så det känns som att det är många som tänker på lagtävlingen, väldigt kul initiativ av Vinslöv :up: :)

Jag tog Buke's Fälttävlansnewbies :).

Då var det kanske bra att jag var snabb på att haffa dig, fast du kunde kanske fått ett lite "säkrare" lag istället om du hade velat :angel:.

Ja, jättroligt! Kommer ihåg att jag jag var med i något liknande koncept på ponny för massa år sedan, men då var det typ "skånecupen" och man kunde samla resultat på alla tävlingar i distriktet under hela säsongen.

Vet inte om jag kan räknas som speciellt säker heller förutom dressyren då ;)

Såg att de dessutom har flyttat vår dressyr till gräs nu, jag kanske verkligen klassas som dressyrtant men min första reaktion var :mad: :arghh: :meh: Hur mycket svikt kan det bli efter den här värmen, sol och vinden... Vi rider mycket, även dressyr på ett gräsfält hemma men då är gräset troligen längre än på en körplan. @Gabby_Ossi såg på din video från Öved att det var gräs, hur var det? Broddar man? :confused:

Såg att de dessutom har flyttat vår dressyr till gräs nu, jag kanske verkligen klassas som dressyrtant men min första reaktion var :mad: :arghh: :meh: Hur mycket svikt kan det bli efter den här värmen, sol och vinden... Vi rider mycket, även dressyr på ett gräsfält hemma men då är gräset troligen längre än på en körplan. @Gabby_Ossi såg på din video från Öved att det var gräs, hur var det? Broddar man? :confused:

Jag blev inte heller helt överlycklig :meh:. I Öved var det ganska OK ändå, men känns som att det är torrare och inte lika mkt svikt i marken nu? Jag körde med broddar i Öved, typ "10orna" nedan, och hade kvar samma till hoppningen sen.

138.jpg

Min ponny halkade i en galopplängning när jag red dressyr på gräs en gång och inte hade broddar, så jag har inte vågat köra utan efter det. Men man tar ju också bort lite glidmoment och det kan också hämma gången, så det är nog egentligen individuellt beroende på hur hästen rör sig och hur känslig den är vad som är bäst. Tror ju inte egentligen man riskerar att gå omkull, men hästen kan ju bli osäker om det känner att den slirar till och därför hålla igen.

Vad gör de så för? Det suger! :meh:Är det någon som vet om man får rida fram därborta? Inte helt optimalt att komma från ett helt annat ställe och sedan bara rida in på banan. Min häst vill helst acklimatisera sig först... :crazy:
jag ska brodda innan, det hade jag tänkt göra ändå, men jag vet inte riktigt med vilka. Tror det blir blindbrodd, det är de av mina broddar som är i bäst skick. :o

Vad gör de så för? Det suger! :meh:Är det någon som vet om man får rida fram därborta? Inte helt optimalt att komma från ett helt annat ställe och sedan bara rida in på banan. Min häst vill helst acklimatisera sig först... :crazy:
jag ska brodda innan, det hade jag tänkt göra ändå, men jag vet inte riktigt med vilka. Tror det blir blindbrodd, det är de av mina broddar som är i bäst skick. :o
Aha, det visste inte jag. Tack för info!

Jag tror man får rida fram på framhoppningen :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 414
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar