Åh, när kommer regnet till Skåne
Vindstilla och nästan 30 grader här nu. Plåga
I helgen var vi o tittade på fälttävlan i Öved o passade på o gå 90-banan. Alla hinder utom ett såg faktiskt helt okej ut
Men jag har aldrig gillar trakener.
På söndagen hann vi också med en terrängträning. Med tre andra ponnyer som skulle rida Sugar Cup finalen så vi hoppade bara småhinder och fick öva på precis det matte behöver, bra galopp, förhållning, mjukna och sitta still. Tiger hade fattat grejen och tyckte det var enkelt o roligt, konstigt va när matte inte rider som en sådan kratta att han kommer fel på typ alla hinder...
Tränaren undrade om jag hade en annan häst med, haha. Nä, jag bara försöker rida som jag blir tillsagd och då blir det sådär lätt.
Nåväl, vi behöver fortf bättra på galoppen (och bådas kondis...) betydligt mer. Måste få en stadigare bjudning jämnt fram hela tiden. Det kommer ju om jag själv blir stadigare i min lätta sits och lär mig inverka lugnare och störa mindre. Även om det är så himla mycket bättre känsla redan, sjukt motiverande!
Dessutom har vi äntligen vågat oss ner genom ett stort stall i närheten och där finns en SUPERFIN galoppslinga på sandmark (där man kan galoppera på även när det är såhär snustorrt att även gräsvägarna blivit lite hårda/hala) och ett sandtag men finfina stigar! Glad häst!