Har som mål att jag ska våga hoppa 90cm nu under hösten.
Och det närmar sig för jag hoppade 4 språng på sisådär 85-90cm idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har som mål att jag ska våga hoppa 90cm nu under hösten.
tror att en sådan nosgrimma går bra, är snarare att man inte får ha kedje pannband eller plastträns typ . (ser ingen det så är det ok ^_^) men du kan ju ha med dig en extra i läder i nödfall, t ex om du har en pullar nosgrimma osv.)Tar sats inför en kommande fälttävlanspremiär och läser igenom TR IV. Blev lite fundersam på mom 436, hästens utrustning. Det står att "Huvudlag och nosgrimma ska vara tillverkat av enbart läder." Min nosgrimma är en vanlig aachen med foder, men fodret är inte läder, det är ju ngn slags plast/gummi. Får man inte använda den? Jag har nog inte ngn som är utan fodring... (Ömtålig bubbelplast-häst)
Flugluva i dressyren verkar det inte heller som man kan få dispens för, det kan man ju på dressyrtävlingar.
Anna-Maria har alltid massa kul på g! Som numera skåning blir jag dock för lat med avståndet Inte riktigt en bra helg heller tyvärr
Sen finns det väl dom där nosgrimmorna som har ett ljust rep över nosdelen, tror att det är dom det syftas på
och en acchen nosgrimma utan acchenrem kallas för engelsk nosgrimma :p.[/QUOTE skrev:Jag vet , men flärpen till nederremmen är ju kvar, så då tycker jag inte att det är en riktig engelsk.
Jag är förresten anmäld till stilterrängen i Flyinge. Lagom start oxå slipper man krumelurridningen.
Men man brukar väl kunna rida ponnyklasserna annars på P&C även med stor häst?Åh. Jag vill oxå! Men jag vill hoppa 80 :-(
Mitt mål får nog vara att ta fälttävlanskortet i höst eller till våren. O så hoppas jag att Tågarp har någon liten P&C, gärna stilbedömd. Men de har ju så mycket tävlingar i år så det kanske inte blir nu typiskt nog :-P