Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men man brukar väl kunna rida ponnyklasserna annars på P&C även med stor häst?
+ Conny: Aaaa visst ja stilterräng, det var ju det jag tänkte på! Har för mig att @Marvin ridit ponnyklasser på stilterräng med?De P&C jag sett här i närheten brukar vara på höjderna 70, 80 och 90 så det stämmer nog bra det.
Hahahahaaa!! "Men heeerre guuuud! Matte ser du inte att det är en KANT här Tänk om vi går upp och aldrig kommer ner igen?? Har du tänkt på DET va??"Mycket skeptisk häst.
+ Conny: Aaaa visst ja stilterräng, det var ju det jag tänkte på! Har för mig att @Marvin ridit ponnyklasser på stilterräng med?
Jag tänker om man frågar snällt och rider utom tävlan så borde det ju inte spela någon roll? Så får man komma ut och känna på hur det är även om man tycker 90 cm är lite för stort
Äsch!! Anmäl dig till 90 och sedan rider du bara runt och hoppar ponnyhindren, de flesta har ju ett lägre hinder vid sidan, annars får du hitta på en egen bansträckning?Det är säkert inga problem! Problemet är väl snarare att de bara bygger en 90 o en 100-bana eftersom det är de enda klasserna de har
Hoppas alltså på att någon P&C dyker upp för de brukar finnas mindre banor då
Äsch!! Anmäl dig till 90 och sedan rider du bara runt och hoppar ponnyhindren, de flesta har ju ett lägre hinder vid sidan, annars får du hitta på en egen bansträckning?
Sköldpaddeväst? Menar du en uppblåsbar? Dessa måste fortfarande bäras i kombination med en "vanlig väst". Västen måste vara Level 3 CE märkt med EN 13158, enkelt ett kolla. Står ofta på den "vita lappen"@Speedway tack! Och vilka härliga bilder du postar, blir såå sugen! Får tvinga med min sambo som fotograf när vi väl lyckas masa oss till terrängbanan, jag vill också ha sådär fina bilder!
@the_connemara tack Askims fältrittklubb heter det, ligger typ "i kanten av Göteborg". Vi har mest ganska ordinära hinder, typ stockar, kulvertar och buskar, men även upphopp, trappa, dike (eller grav kanske det heter?) och ett "vattenhinder utan hinder" (vad, tror jag är den korrekta termen). Banan är välskött och klubbens stolthet, när vi har tävlingar brukar bana och hinder få mycket beröm från ryttarna.
Okej, men då låter det inte som att jag behöver bekymra mig om FT-kort i brådrasket, p&c och klubbtävling går som sagt i 60/80 och är ju ingen riktig tävling.
Kom förresten på att jag har en fråga till, om nån har lust att svara Jag har en Race Safe panelväst, funkar det att ha den i terränghoppning? Har hört att man bör ha en väst a la sköldpadda. Ny hjälm måste jag köpa iaf innan vi sätter igång, har skjutit på det pinsamt länge :O
+ Conny: Aaaa visst ja stilterräng, det var ju det jag tänkte på! Har för mig att @Marvin ridit ponnyklasser på stilterräng med?
Jag tänker om man frågar snällt och rider utom tävlan så borde det ju inte spela någon roll? Så får man komma ut och känna på hur det är även om man tycker 90 cm är lite för stort
Aaa såå var det Kommer ihåg att det var ngt och fick för mig att P&C bara har höjder och inte svårtighetsgrader, så att sägaNej, det har jag inte. Men jag har ridit pay and cross i P90, det var roligare hinder än H90. (Som jag givetvis också red).
men jag åkte iaf käck liten plingplong bil därifrån och fick avhålla mig från ridning en tid...
Näe ska du på läger till Anna-Karin o dricka vin???? Varför har inte jag semester??? Vill med.