Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
De P&C jag sett här i närheten brukar vara på höjderna 70, 80 och 90 så det stämmer nog bra det. :)
+ Conny: Aaaa visst ja stilterräng, det var ju det jag tänkte på! Har för mig att @Marvin ridit ponnyklasser på stilterräng med?
Jag tänker om man frågar snällt och rider utom tävlan så borde det ju inte spela någon roll? Så får man komma ut och känna på hur det är även om man tycker 90 cm är lite för stort :)

+ Conny: Aaaa visst ja stilterräng, det var ju det jag tänkte på! Har för mig att @Marvin ridit ponnyklasser på stilterräng med?
Jag tänker om man frågar snällt och rider utom tävlan så borde det ju inte spela någon roll? Så får man komma ut och känna på hur det är även om man tycker 90 cm är lite för stort :)

Det är säkert inga problem! Problemet är väl snarare att de bara bygger en 90 o en 100-bana eftersom det är de enda klasserna de har :p

Hoppas alltså på att någon P&C dyker upp för de brukar finnas mindre banor då :D

@Speedway tack! :) Och vilka härliga bilder du postar, blir såå sugen! Får tvinga med min sambo som fotograf när vi väl lyckas masa oss till terrängbanan, jag vill också ha sådär fina bilder!

@the_connemara tack :) Askims fältrittklubb heter det, ligger typ "i kanten av Göteborg". Vi har mest ganska ordinära hinder, typ stockar, kulvertar och buskar, men även upphopp, trappa, dike (eller grav kanske det heter?) och ett "vattenhinder utan hinder" (vad, tror jag är den korrekta termen). Banan är välskött och klubbens stolthet, när vi har tävlingar brukar bana och hinder få mycket beröm från ryttarna. :)

Okej, men då låter det inte som att jag behöver bekymra mig om FT-kort i brådrasket, p&c och klubbtävling går som sagt i 60/80 och är ju ingen riktig tävling.

Kom förresten på att jag har en fråga till, om nån har lust att svara :) Jag har en Race Safe panelväst, funkar det att ha den i terränghoppning? Har hört att man bör ha en väst a la sköldpadda. Ny hjälm måste jag köpa iaf innan vi sätter igång, har skjutit på det pinsamt länge :O

Det är säkert inga problem! Problemet är väl snarare att de bara bygger en 90 o en 100-bana eftersom det är de enda klasserna de har :p

Hoppas alltså på att någon P&C dyker upp för de brukar finnas mindre banor då :D
Äsch!! Anmäl dig till 90 och sedan rider du bara runt och hoppar ponnyhindren, de flesta har ju ett lägre hinder vid sidan, annars får du hitta på en egen bansträckning? :angel:

@ parfymflaska

Jag har en Racesafe och med tanke på hur många som fortf rider med panelvästar så antar jag att det fortf är godkänt att tävla med :D Ska läsa TR innan vi startar igen, det var över 10 år sedan sist :o

@Speedway tack! :) Och vilka härliga bilder du postar, blir såå sugen! Får tvinga med min sambo som fotograf när vi väl lyckas masa oss till terrängbanan, jag vill också ha sådär fina bilder!

@the_connemara tack :) Askims fältrittklubb heter det, ligger typ "i kanten av Göteborg". Vi har mest ganska ordinära hinder, typ stockar, kulvertar och buskar, men även upphopp, trappa, dike (eller grav kanske det heter?) och ett "vattenhinder utan hinder" (vad, tror jag är den korrekta termen). Banan är välskött och klubbens stolthet, när vi har tävlingar brukar bana och hinder få mycket beröm från ryttarna. :)

Okej, men då låter det inte som att jag behöver bekymra mig om FT-kort i brådrasket, p&c och klubbtävling går som sagt i 60/80 och är ju ingen riktig tävling.

Kom förresten på att jag har en fråga till, om nån har lust att svara :) Jag har en Race Safe panelväst, funkar det att ha den i terränghoppning? Har hört att man bör ha en väst a la sköldpadda. Ny hjälm måste jag köpa iaf innan vi sätter igång, har skjutit på det pinsamt länge :O
Sköldpaddeväst? Menar du en uppblåsbar? Dessa måste fortfarande bäras i kombination med en "vanlig väst". Västen måste vara Level 3 CE märkt med EN 13158, enkelt ett kolla. Står ofta på den "vita lappen" :)

Då får min väst duga tillsvidare, skulle jag gå och bli riktigt luttrad och vilja hoppa större hinder får jag väl omvärdera då ;)

Nej, det har jag inte. Men jag har ridit pay and cross i P90, det var roligare hinder än H90. :angel: (Som jag givetvis också red).

Nej, det har jag inte. Men jag har ridit pay and cross i P90, det var roligare hinder än H90. :angel: (Som jag givetvis också red).
Aaa såå var det ;) Kommer ihåg att det var ngt och fick för mig att P&C bara har höjder och inte svårtighetsgrader, så att säga :)
Det är för nytt detta med P&C och stilterräng för att min hjärna ska hänga med:angel:

@Speedway Jaha så nu har du varit i Tranemo o busat också!:D Har försökt hitta motivationen att åka dit och begrava mina dåliga minnen därifrån förra året den 21 september....:crazy: Måste nog ta tag i det så jag kan gå vidare med mitt liv!:D

@Novali01 Jomen sörru. Har betat av Tranemo, Hajjerna och Carlerbäcks banor, i nämnd ordning, hittills i sommar så jag är inne på repriserna. Nu blir det ytterligare en sväng till i Tranemo i början på den kommande veckan (sk vuxenläger där man dricker vin på kvällen :angel: ) och så kör vi en heldag på Hajjerna den 31/8. Ska nog kunna klämma in en träning eller två på hemmaplan hos Vickan också däremellan. :)

Har jag missat nån fiffig bana i trakten som jag borde prova? Sämsholm? Finns det fler?

Berätta nu vad du gjorde för något dumt i Tranemo förra året. :D

Förresten, är det ngn som vet ett bra ställe att köpa hjälmöverdrag på? Jag kan ju googla, men vet inte om ngt ställe är särskilt bra. :)

@Speedway det vill du inte veta för då kommer du bara tänka på det! "fniss" men jag åkte iaf käck liten plingplong bil därifrån och fick avhålla mig från ridning en tid...:o

Näe ska du på läger till Anna-Karin o dricka vin???? Varför har inte jag semester??? Vill med.

men jag åkte iaf käck liten plingplong bil därifrån och fick avhålla mig från ridning en tid...:o

Ajdå, låter inte så roligt.

Jag har faktiskt lyckats göra en avåkning i Tranemo men den var betydligt mer odramatisk eftersom jag fick köra hem igen i min Volvokombi. Gjorde den lite diskret bakom ett buskage. Naturligtvis finns det bildbevis. :sneaky:

Näe ska du på läger till Anna-Karin o dricka vin???? Varför har inte jag semester??? Vill med.

För att livet är orättvist helt enkelt. :D
Vi ska ju traggla krumelurridning och sånt där som jag inte är nån fena på men ett litet terrängpass blir det allt sista dagen.

Ja har fått lära mig nu att terräng inte går ut på att underhålla andra med diverse avfallningar utan man ska visst hoppa MED hästen o sen sitta kvar o rida vidare...när jag började tävla FT på 80-talet fick jag lära mig tvärtom....eller kanske missade jag nåt i Petrus undervisning???

Låter kul iaf med läger, har tänkt åka på Flyinges nästa år om allt går som det ska men vuxenläger hos A-K lät ju kul det med!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 414
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Adventskalendertråden 2024
  • Valet i USA