Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
men inte till halva reapriset ;)

Hmm! Du menar de finns till halva reapriset någon annan stans? :p

Idag har Tiger nästan lekt fälttävlanshäst. Om fälttävlanshäst = mångsidig (gamla bilder, nu är vi riktigt skillade med raka ränder, haha):
wpid-dsc_2169.jpg

wpid-dsc_2170.jpg

Vi har inte haft internet sedan åskovädret i helgen så fick läsa ikapp här nu. :)
Nu har vi anmält oss till den sista heldagen för säsongen på Hajjerna 27/9 :):):)
Hoppas bara vi är igång ordentligt. Naturligtvis har han fått skav i vecken bakom frambenen så går inte ha gjord.

Hmm! Du menar de finns till halva reapriset någon annan stans? :p

Idag har Tiger nästan lekt fälttävlanshäst. Om fälttävlanshäst = mångsidig (gamla bilder, nu är vi riktigt skillade med raka ränder, haha):
wpid-dsc_2169.jpg

wpid-dsc_2170.jpg

Haha! Härligt Conny & Tiger! Jag var på Skördefesten i Svenstorp i helgen och tittade på dessa

Det var likadant förra året, jag går därifrån och bara " Jag måste ha en ardenner eller två!!" fast nu vet jag ju att det går fint med en connemara också:D

@fritz_92 Kul att du har anmält dig. Jag ska åka dit den 31/8 på heldagsträning. :)

Är precis hemkommen från träningsläger i Tranemo och det har varit jättebra. Två dressyrpass, ett markarbete/hoppning och ett pass på terrängbanan. Dressyrpassen har väl inte gått speciellt strålande men vi tog igen det på hopp- och terrängbanan. Det är ju roligare. :D

Nu ska jag ställa en rookie-fråga. Är det verkligen så strålande bra så att man faktiskt får rida lätt i under hela travdelen i debutantprogrammen? Isåfall finns det ju hopp om att jag och Turbo-kusan skulle kunna ta oss igenom en tävling nån gång i framtiden. :D

Jajamän! För enkelhetens skull så ridllätt rakt igenom. Men jag tror du får byta mellan lättridning o nedsittning mellan varje bedömningspunkt egentligen.

Står det i programmet att du ska rida lätt på en viss punkt måste du alltid göra det dock. Idag provred vi en nyfunnen väg till vår nya tränare nere i Flyinge. Det tog 30 min i alla gångarter och vi slapp helt asfaltsvägen så i morgon ska vi rida till träningen!

Efter typ, 10 st försök under flera dagar, så har jag nu lyckats beställa medicard från förbundet, inhandlat nummerlappshållare på Hööks och beställt hjälmöverdrag från en hästbutik på nätet. En helsvart, de som man designade själv var det för lång leveranstid på. Stilterrängen är ju om drygt två veckor... Klocka får jag antingen rida utan el låna av min hopptränare, ryttarbok och fälttävlanskortet har jag förhoppningsvis tillsammans med mina andra hästpappper, ska kolla det. Något jag glömt?

Apropå fälttävlanskortet, ska det numera finnas i TDB precis som gröna kortet? Jag har ju mitt lilla klistermärke på ett übergammalt grönt kort från en svunnen tid. :p

Jag slipper bekymra mig om kortet eftersom jag aldrig tävlat stor häst :-D eller ja, någon ska ju då såklart tycka vi är redo att tävla o godkänna oss oxå men det är ett senare problem :-P

Heja L8P8 :-D Jag tänkte skriva men har inte kollat datumet hundra än.

Vi har inte haft internet sedan åskovädret i helgen så fick läsa ikapp här nu. :)
Nu har vi anmält oss till den sista heldagen för säsongen på Hajjerna 27/9 :):):)
Hoppas bara vi är igång ordentligt. Naturligtvis har han fått skav i vecken bakom frambenen så går inte ha gjord.

Om jag fått hem nya lånehästen tills dess så är jag bra sugen på den dagen också!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 414
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar