Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Passar på att skriva att jag hoppas kunna vara med i denna tråden snart. Min nuvarande häst har jag ridit en del fälttävlan på eller startat runt 5 ggr och har även startat en annan häst ett par gånger men ser mig som väldigt ringrostig och inte speciellt rutinerad innan dess heller. Min egna häst går nu i avel så jag har planer på att låna något. Som det ser ut nu har jag nog en på g som kommer i september och då hoppas vi hinna med 1-2 träningar på Hajjerna innan säsongen är slut!

jag har ett dilemma nu, den 12 så har jag en terrängträning inbokad har varit väldigt taggad inför den då det är en bra tränare och bra tränings hinder ^_^.
MEN!
min klubb ska ha p&j samma dag! hade varit bra förberedelse inför kombitävlingen i tågarp vi har anmält oss till lite sådär hux flux (inte hoppat 1m på snart 1 år och dressyren är ju lika hopplös som alltid..) så hade varit bra.

vad ska jag välja?

Jag har inget fälttävlansrelaterat att skriva här, men på söndag får ni gärna hålla tummarna. Då debuterar vi i dressyr och det blir första riktiga tävlingen sedan fiaskot på Lovisedalsritten. :o

Hur gör man fiasko i distans? Flyr till skogs? :-D

Lycka till!

Vi fick tränarbyte, vilket innebär att jag måste rida hela träningen själv eftersom nya tränaren hade brutet ben. Jag kommer dö av träningsvärk!

På söndag är låi hinderdomare för andra o kanske sista gången i år! Ska bli kul o sitta med en vän hela dagen lång :-) har ju bara varit skrivare på yp 5 olika arrangemang hittills varav de flesta sugar cup, min favorit!

80 cm är jättehögt. :nailbiting: Fast jag hoppade 100 cm en gång i tiden på min C-ponny. Ung och dum. :angel:

Jag är väl så gammal så att jag håller på att gå i barndom igen. Gör ju helt galna saker nu som jag inte hade vågat för 5 år sedan. :D

Vi började här i november....

....och i december hade vi avancerat hit...typ 70cm...

....och nu vågar jag hoppa banor på 80cm...

....och så har det blivit något enstaka kamikazehopp på 1,10 med ett litet hjälphinder framför.

Snart hoppar vi den där rackarns banan på 90cm och så ska vi nog klämma in nått språng på 1,20 också. :)

b112217.jpg
b112219.jpg

Här är två bilder på oss idag från första ridningen sen exakt 3 månader.
Han kändes jättefin och skötte sig fantastiskt. Det finns fortfarande hopp för terrängheldagen :)

Hur gör man fiasko i distans? Flyr till skogs? :-D

Lycka till!

Vi fick tränarbyte, vilket innebär att jag måste rida hela träningen själv eftersom nya tränaren hade brutet ben. Jag kommer dö av träningsvärk!

På söndag är låi hinderdomare för andra o kanske sista gången i år! Ska bli kul o sitta med en vän hela dagen lång :-) har ju bara varit skrivare på yp 5 olika arrangemang hittills varav de flesta sugar cup, min favorit!

Haha, nä man kommer två mil och så beslutar sig hästen för att det inte är roligt längre och slutar bjuda. :-S Red mer än en mil på en häst med handbromsen åtdragen. Inte kul! :-(

Så hon krävde att bli ft-häst istället. ;-)

@fritz_92 Berätta mer om din häst. :)

Så gärna :)
Talladin heter han, kallas Talle, är 4 år och korsning Svenskt halvblod (morfar Robin Z) / Arabiskt fullblod (far JE Amadeuz FA).
Så det är hoppblod från båda håll men lite mindre och smäckrare än tex Robin Z.
Han är nu i veckan mätt till 159 cm så det går långsamt uppåt. Hoppas på några cm till då jag är 177 lång. Han kändes inte så liten nu när jag red iaf.
Han är inkörd också så vi blandar allt hejvilt. :)

Här platsar jag med! :)
Jag har en 4-åring e. Ludwigs Champion som jag har börjat träna terräng med. Tog just fälttävlanskortet och vi ska faktiskt starta i Hermanstorp om 3 veckor. Jag är sååå hääär nervös!
10403378_10203092100195928_775715005830318270_n.jpg

Min grabb och jag på våran andra träning. Här för Viktoria Carlerbäck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 414
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar