Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igår roade jag mig med att bygga några hinder här hemma som jag skulle träna lite på:
Idag står hästen med jodopaxbandage runt hoven efter att hovslagaren har varit här och plockat bort skon som han så fint trampade upp i sulan i natt i boxen...!!!
Tiger fick som vanligt massa välförtjänt beröm av Ted, det är ju det jag säger MATTE måste träna. Tiger gör liksom alltid vad man ber honom om
@L8P8 Låter som min tokhäst också
Vi var faktiskt på hoppträning igår och det gick jättebra , ett par gånger till så vågar vi kanske oss ut i terrängen också!
Haha! Ajdå jag som lärde min bjässe när han var liten att så får man inte göra De få gånger han inte har kunnat hålla sig i skinnet har jag dock varit ganska nöjd med det beslutet Tänk 180 cm häst som är lite för smidig för att det ska vara bekvämt när han skruvar upp sina bakhovar mot molenJa, och så är det ju väldigt lösgörande för hästen också. Bara positivt med andra ord.
jag är blev bara förvånad över hur nån kan ha så bra sits när hästen hoppar 150 över 90 hinder . själv så flyger jag som en groda över hästen om hon kommer för stort på ett hinderMan känner sig som ett fån, när Ted tålmodigt säger till mig hur han vill att man ska mjukna i handen osv mot hindren. Jag vill _verkligen_ göra som han säger, men det är sjuuuukt svårt när hästen vill galoppera i tvåhundranittio knyck, när jag då försöker lugna henne lite, blir hon lack och svarar med att gå mer uppåt än framåt (tänk studsboll) och kombinerar det med skolor över mark och att slänga sig hit och dit... När hon lugnat sig i slutet så är det mkt enklare att åtminstone få till ngt som liknar stilhoppning liiiite. Nästa gång får hon galoppera mer på uppvärmningen.
Ni ÄR duktiga, båda två. Det ser väldigt trevligt ut när du rider. Det skulle faktiskt inte vara några som helst problem för er att vara med på stilterrängen nästa helg, men du gör som du vill!
jag är blev bara förvånad över hur nån kan ha så bra sits när hästen hoppar 150 över 90 hinder . själv så flyger jag som en groda över hästen om hon kommer för stort på ett hinder
de har ju lite galopp träningar uppe mot klippan och på jägersro(samma som anordnar det). klippan banan är en liten berg och dalbana också så blir lite mer styrketräning där ^_^.Håller med!!
Tiger har oxå fått lära sig att hålla i fötterna, bocka får han men utan spark, haha. Över det där jäkla stockhindret som Lotta skriver om sparkade han dock lite o jag blev helt paff, haha. Läskigt hinder tyckte han med.
Jag vill åka till Jägers o galoppera, hur gör man då? Kände på träningen att pålle fortfarande inte är helt bekväm med att galoppera på (diskuterade vi inte detta i en tråd för massa massa år sedan Rostkaptenen?) utan blir lite "hjälp någon jagar mig!!!-spänd). Plus då att vi inte alls kan galoppera fort, haha. Hade varit najs att ha ett säkert underlag att galoppera lite på. Vår slinga är helt okej men rakan är 600 m och jag hade velat kunna rida längre och öka-minska precis när det behövs och inte bara för att det kommer en kurva.
den 27 är jag där
@Miiikaela_ vet du än om du också kommer?