Åh, jag vill oxå rida i "konstiga" sadlar, haha! Fick du hjälp av sadelutprovare eller lånade från butik eller hur gjorde du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tills fakturan kommer.
Nu får väl jag o lilla grå joina denna tråden när vi äntligen kommit iväg på vår första terrängträning på Skånsk mark :-D
Är visserligen fälttävlansnörd i själ o hjärta sedan typ 20 år tillbaka men tillhör typen som aldrig kommer rida högre än 90 eller extremt eventuellt 100 så jag hoppas jag får vara med :-)
@ pulkaskurk
Visst är det en jäkla skillnad på hindertyp! Och man bör ju aldrig få veta sådant innan, då vågar inte jag iaf :-D
Vissa hinder nere på Ribban hade jag vågat styra på med Tiger medan vissa 90-100 hinder får jag ont i magen ju att titta på :-P
Helt OT, vad fick du för skötselråd och vilka produkter ska du använda till din Allegria?
Hihi men om du tränar dig själv ska du nog se att du får plats där uppe och kan hoppa 1,10. Men du lär ju skaffa dig en jäkla balans
@pulkaskurk 110! Då skulle jag få hjärtstillestånd... Hua! Här är en bild på mitt sto när hon hoppar den höjden. Jag menar, var någonstans skulle jag rymmas liksom?
Jag har haft stora issues med ett "monsterhinder" som är typ knähöjd...
Träna? Träna! Näää, då sänker jag nog hindret istället.
Jag fick med ett läderbalsam från Lippo och så köpte jag också en lädertvål från samma serie. Haft sadeln sedan mitten på juni och än så länge har jag bara smörjt den två gånger och däremellan torkat av ev smuts lite försiktigt med en fuktig trasa.