Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja men jag vet ju faktiskt inte ens vad jag gör längre för det var så länge sedan jag såg skiten :angel:

Förutom det jag känner alltså :-P

Woho! Vi har ju hoppat terräng 3 gånger nu och fått betydligt mer ordning på den där galoppen både på_träningarna och hemma. Det är nu ganska lätt att korta o länga lite även i lätt sits oftast och Tiger känns betydligt mer självgående än innan, superkul!

Men bjudningen är fortfarande rätt ojämn känns det som. Så jag kom på den brillianta (eh, jag kunde ju kommit på det tidigare, typ när vi fick hjälp på banan av dressyrtränaren och allt efter det bara har funkat) idén att fråga terrängtränaren om han kunde rida Tiger. Och det gick bra, så kul!

Ser framför mig hur Tiger blir ett litet terrängdjur som i ett trollslag och sedan inte märker att det är matte på ryggen nästa gång :-P

Så sjukt inspirerande att se Hannes helt suveräna ritt på en jättefin 4-åring idag. Det var nog det som gjorde att jag insåg att Tiger nog ville ha någon lite mer van på ryggen en sväng som förklarar vad det är matte vill egentligen :-o

@the_connemara Det är alltid roligt att se riktigt duktiga ryttare rida. Jag brukar be min dressyrtränare sitta upp ibland och det är ett nöje att se hur hästen faktiskt kan se ut. Det är då jag inser att allting faktiskt hänger på mig. :p

Red Ted Tiger? :) Varför missade jag det? Då är han nog bra i foten nu, får se om jag kan lura upp honom på Leia snart då. :D

Apropå stå som ett ljus, som jag nämnd tidigare i min lilla lastningseufori, så fick jag detta fotot skickat till mig av min kompis.
Det är min kompis dotter som sitter på. Hon är 10 år, har ridit på ridskola i ett år och aldrig suttit på nåt större än D-ponny. :)

Snacka om perfekt uppställd.

@the_connemara @Buck @Speedway

Tack vad snälla ni är. :)
Jag kan hålla med om vattnet också. Hade känts bättre om det var en mindre stock men tyckte han löste det bra ändå. Om han tvekat upp ur vattnet hade vi inte gjort ner.

Här inne är vi inte snälla, vi är ärliga :-D

Blev inspirerad o gick ut o linade Tiger lite. Det gick inte alls så bra som i dina filmer om man säger så... :-P har du sett rshane på Youtube?

Ännu bättre ju ;)

Försökte söka på det. Hittade inget. Dock har jag sett någon via hippson. Men det var en van häst som hoppade riktigt stora hinder. :)

Klart det gjorde. :) Det ser bättre ut på filmerna än det kändes. Tyckte han var lite seg och inte sög tag men när man tittar på filmerna så ser det inte så ut.

Det är säkert samma!

Hahaha, jag testade o inte smacka som besatt, Tiger tvärstannade o undrade varför det låg en grej ivägen :-P

Inte för att jag rider så mycket bättre men att stå på marken har aldrig varit min grej när det gäller att få hästar att bjuda och arbeta. Stanna o stå still är_nog det enda jag brukar lyckas ok med :-P

Tack @fio. Jag vet, har nog aldrig hoppat så stora hinder förut. Är ändå nöjd med oss, men lite frustrerad över att utvecklingen går så långsamt. Tålamod är inte min grej. :p

Liten grå har dock blivit rätt stor nu på alla håll utom just högre :-D var väl så dags vid 10 års ålder :-P

Mitt största problem är att mina stigläder är 115 cm. Dressyrtränaren hade yttersta o då var de rätt korta...

Dotter född 2004 och ponny född 1988 :)
AB887EB1-F14F-475F-87EF-429D639C37C0_zpscxugkg9x.jpg

@the_connemara: Vadå problem, tränaren förspråkar ju korta stigläder! :angel::devil:

Någon har faktiskt fått länga oxå :-D

Ska kolla om de är lika långa typ då funkar det nog :-P men när jag köper nya ska jag nog köpa 125 typ. Jag rider faktiskt med lite för korta o försöker öva på att ha längre. Är lättare att behålla tramp i stigbyglarna om man fuskar o kortar lädren (fusk iom att jag ju ändå inte kommer ur sadeln... :-P).

@prallan Ha ha vad enkelt det kan vara! Önskar det var likadant på stor häst och det är det nog kanske, bara vi vuxna som krånglar till det på ryggen!

@Marvin Som vi pratat om förut, det är jättesvårt att utbilda både sig själv o häst samtidigt. Du råkade ju dessutom få en svårare variant av häst som "första" häst och det gör ju inte saken lättare!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 418
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar