Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, det var det roliga...:mad::cry:

Som vanligt när vi ska göra ngt speciellt, så blir min häst halt. *suck* ohalt i tisdags på terrängträningen, halt igår. Vet inte om det hände ngt i tisdags eller om det kommit över natten. Det är mkt märkligt alltihop, för jag tycker att hon har mer puls vä fram, men hon är liiiite svullen hö fram. Ingen direkt värme och reagerar inte på tryck någonstans, vad jag kan märka iaf. Hoppas på en lindrig stukning el en hovböld. Det är ju allsvenskan om bara några veckor...

Detta suuuuugeeeer. :cry::cry::cry:

Hoppade på Hermanstorp igår för Anne P. inför tävlingen nästa helg. Träningen började lite kaosartad eftersom min häst var aspigg! och drog iväg med mig några gånger under framridningen.. Så jag tog av mig sporrar och lämnade ifrån mig spöt för att hon inte skulle koka över totalt och då gick det lite lugnare. Hoppade fram några gånger på ett mindre hinder och sedan tog jag spöt för att ha något ifall hon skulle stå emot igen som hon gjorde förra gången och det var nog bra för hon tvekade en del på borden som vi hoppade sedan. Det släppte efter en stund och började rulla på igen som det gjorde i början av sommaren:) Kunde även ta på sporrarna efter halva träningen för att kunna knacka till henne när det behövdes.
Vi hoppade igenom de flesta hindren som kommer vara med på tävlingen och det känna ganska bra, längst bort på banan finns det dock en hästätande hund i huset bredvid banan och där borta finns ett hinder som vi inte hoppat så mycket så om det är någonstans vi kommer stoppa så är det där:cautious:

Den hästätande hunden bor i huset i bakgrunden:devil:
10633999_10201545948890957_586187495945910789_o.jpg

@Speedway kanske, kanske, kanske har jag sån tur att det gör det. Hade vet ute i em och han trodde hovrelaterat, förmodligen sömtryck. Svårt att visitera m tång eftersom hon har sula på den hoven (det var inte höger, det var vänster). Sambon och jag försökte identifiera vilken söm som ställer till det (Hovis ville helst att hon skulle behålla skon på) och vi har dragit ut den som vi trodde det var. Tyckte att värmen i hoven lättade efter en liten stund, men hon var ff halt. Vi avvaktar lite till och blir det ingen mer förändring, drar vi av skon helt och sätter på omslag av silvertejp för att skona hoven. Hon ska skos om på tisdag.

Hon tappade skon vä fram i söndags och ett par timmar innan träningen slog hovis på skon igen, han hade brått och Leia har ganska trasiga väggar, kan vara därför det blev lite tokigt.

Min terrängträning imorgon blev inställd pga regn, lite trist för jag hade verkligen sett fram emot det. Förhoppningsvis kan vi vara med på nåt av kommande pass istället.

@L8P8 Vad tråkigt, hoppas att hästen blir bättre snart!

Min terrängträning imorgon blev inställd pga regn, lite trist för jag hade verkligen sett fram emot det.

Jag läste det på Facebooksidan också. Det här vädret är ju för trist! Jag ska dit nästa söndag så jag hoppas verkligen att vädret blir lite bättre snart.

För övrigt så har jag idag lastat min häst själv för första gången. Gick hur bra som helst. Vi klev på och så smet jag runt på andra sidan mellanväggen och pillade på bakbommen. Fina lilla hästen :love: stod som ett ljus under tiden. Lycklig matte. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 418
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar