Eller de som köpt lägenhet ovanpå en bar och tycker där spelas för högt..... Vilken överraskningÅh det påminner mig om de som köpt hus längs en av de mest trafikerade vägarna i kommunen och sen klagar på att det är mycket trafik -.-
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller de som köpt lägenhet ovanpå en bar och tycker där spelas för högt..... Vilken överraskningÅh det påminner mig om de som köpt hus längs en av de mest trafikerade vägarna i kommunen och sen klagar på att det är mycket trafik -.-
Men det var ju tyst när vi tittade på denEller de som köpt lägenhet ovanpå en bar och tycker där spelas för högt..... Vilken överraskning
Sånt förstör så himla mycket. En av mina favoritställen höll på art få stänga, men efter mycket påtryckningar fick den som tur var hållas öppen fortsättningsvis.Eller de som köpt lägenhet ovanpå en bar och tycker där spelas för högt..... Vilken överraskning
Jo, det är klart, som du sa så behov och samhällen förändras, men då är det ju oftas en längre process med noga avvägda beslut, och ändrade detaljplanområden, men just att någon enskild bosätter sig brevid en väletablerad verksamhet, och sedan kan få nämnda verksamhet att vara tvungen att ändra på sig, det tycker jag är fel, där borde först gå först.Ja. Sen förändras samhället, behov förändras och detaljplaner m m utvecklas, verksamheter kan trots allt behöva flyttas... men i det här fallet handlar det om landsbygd, en by med några tiotals fastigheter där det nödvändigtvis skulle byggas ett villaområde.
Jag hade en person som bodde vid ett av kommunens finaste havsnära naturreservat (där husen kostar närmare 10miljoner och uppåt) och klagade på att det fanns rådjur i naturreservatet och att han fick fästingar i sin trädgård Han tyckte på allvar att kommunen skulle skjuta av rådjurenÅh det påminner mig om de som köpt hus längs en av de mest trafikerade vägarna i kommunen och sen klagar på att det är mycket trafik -.-
Jag hade en person som bodde vid ett av kommunens finaste havsnära naturreservat (där husen kostar närmare 10miljoner och uppåt) och klagade på att det fanns rådjur i naturreservatet och att han fick fästingar i sin trädgård Han tyckte på allvar att kommunen skulle skjuta av rådjuren
En person ringde oss på kommunen och ville ha en räv skjuten, för den kunde attackera barnen.Och jag vet folk i ett vanligt hyresrättsområde i stan som ville ringa kommunjägaren för att få räven som bodde i området (ja, i stan, en mindre stad med mycket grönområden) skjuten. Varför? För att den inte skulle döda deras utekatter! Folk är inte kloka
Ja det är också en fråga. Det byggdes fem hus sammanlagt. Antar att det var viktigare att samhället expanderar
Tyvärr så skjuts de av frekvent ute på landet. Det verkar inte finnas något som skrämmer jägare så mycket som vilda djur.Och jag vet folk i ett vanligt hyresrättsområde i stan som ville ringa kommunjägaren för att få räven som bodde i området (ja, i stan, en mindre stad med mycket grönområden) skjuten. Varför? För att den inte skulle döda deras utekatter! Folk är inte kloka
Jag tycker att det borde vara som i storbritannien (tror det är där, men kasta inte tomater på mig om jag har fel ) att först går först, alltså att den som varit på platsen före så har rättigheter att fortsätta som de gjort förut.
Här är en gammal formel 1 bana.
Just nu inte så mycket verksamhet, mycket pga buller.. Samtidigt som speedway får köra en hel del utan att det blir klagomål, trots att det ekar över hela samhället.
Du menar jägare skjuter av hej vilt o fritt? På eget bevåg?Tyvärr så skjuts de av frekvent ute på landet. Det verkar inte finnas något som skrämmer jägare så mycket som vilda djur.
Här skjuts rävarna ihjäl när de är i byn.Du menar jägare skjuter av hej vilt o fritt? På eget bevåg?
Här skjuts rävarna ihjäl när de är i byn.
Givetvis är det inte bara husägarnas fel. Men varje gång banan vill göra något, måste de ha möte med ägarna och försöka komma överens om tider mm.Fast om de inte får ha så mycket verksamhet så betyder det väl att de inte klarar att hålla sig inom riktvärden? Det är ju inte husägarnas fel.
Då kan det varit. Faktum är att husen är byggda på åkermark, mer än så vet just jag inte. Jag får bara ta hand om samtalen som kommer in på grund av gödsellukt.Fast det är det inte. Rent lagligt. Sen kan det ju funnits en gammal detaljplan eller liknande från före praxis kring byggande på jordbruksmark stramades åt ordentligt, såklart.
Du menar jägare skjuter av hej vilt o fritt? På eget bevåg?