Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Som jag. Det är 70 på vägen utanför och bilarna kör fortare än så. Om detinte är cyklister, rullskidåkare eller gåene å vägen, då saktar alla in. Mycket tung trafik dessutom.
Jag och hund går på lilla remsan utanför strecken. Det går utmärkt och folk tar hänsyn. Nästan alla bytertill vänster körfält när de möter oss. Har de möte saktar de in och jag går längre ut mot diket. Inga problem.

Jag vet mycket väl hur det går till. Jag tvingas gå längs många sådana vägar jag också.

Men varför tycker du att en sådan trafikmiljö är att föredra framför sk bygdevägar?
 
5 i bredd går man inte på en spdan heller för övrigt.
Nej jag går inte så. Men de personer jag pratar om de gör så. Var så säker under alla år jag bodde där så påpekade både jag och andra det hela. Det togs även upp på folkhögskolan men det var som att hälla vatten på en gås. Vägen var typ byggd för dem.
 
Alltså, vissa som cyklar till stan kanske, men då är det ändå bara 500 m av 4 km sträcka som är bygdeväg så det känns ju väldigt onödigt.

Ja alltså en sk bygdeväg är ju givetvis inte lämplig precis överallt. Här verkade ju även Trafikverket säga att utformningen på platsen inte var lyckad. Men det säger ju inte så mycket om företeelsen som sådan. Att bilister inte tycker om sådana här förändringar är ju förväntat.
 
Ja alltså en sk bygdeväg är ju givetvis inte lämplig precis överallt. Här verkade ju även Trafikverket säga att utformningen på platsen inte var lyckad. Men det säger ju inte så mycket om företeelsen som sådan. Att bilister inte tycker om sådana här förändringar är ju förväntat.
Jag ärmest fascinerad över att det finns och har saknat instruktioner för hur man ska köra på den.
 
Vad är skillnaden på UV-kläder och helt vanliga kläder?

Att uv-kläder är testade för ändamålet.

Sen kan ju vanliga kläder beroende på densitet, vävteknik, färg m.m. i praktiken ha lika bra skydd som ett uv-plagg, men också mycket sämre. En vanlig t-shirt har väl ca 10

Sen är det väl en praktisk fråga när det gäller uv-kläder för bad. De är lätta, torkar snabbt osv.
 

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 530
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 887
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 865
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp