För du har noll sikt i kurvan och skall köra i mitten. Lär dessa personer vuxna människor gå som man ska istället.Vad är nackdelen med den?
Där jag kört har den varit till nyytta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För du har noll sikt i kurvan och skall köra i mitten. Lär dessa personer vuxna människor gå som man ska istället.Vad är nackdelen med den?
Där jag kört har den varit till nyytta.
Den jag varit i kontakt med också.Vad är nackdelen med den?
Där jag kört har den varit till nytta.
På vilket sätt? Ser inget bra med det ur något trafikantperspektiv.
För du har noll sikt i kurvan och skall köra i mitten. Lär dessa personer vuxna människor gå som man ska istället.
googlade. Tydligen ett påhitt av trafikverket.
Verkar feltänkt.
Utan målning hade den nog funkat utmärkt.
Ur fotgägängarperspektiv tycker jag det känns tryggare.
I dagsläget kör 90% av bilarna i sidofälten så det är ju skit för andra trafikslag. Som för övrigt väldigt sällan vistas på den sträckan. Det är 500 m mitt på en väg. Det leder liksom inte till något. Cyklisterna får det lika farligt där det återgår till vanlig väg. Så just där fungerar det inte alls.Den jag varit i kontakt med också.
Där gör den att bilarna inte prejar cyklisterna vid möte. Genom att de är fredade i sidofälten måste bilarna anpassa farten och göra möten enbart på de ställen där det faktiskt finns utrymme för att göra möten. Istället för att de fräser på och alla andra måste kasta sig i diket när det råkar komma bilar från båda hållen samtidigt så utrymmet för andra blir obefintligt.
I det fallet är det som ett mellanting mellan bygata och villagata precis i ytterkanten av stan. Många cyklister, både vuxna och barn, en busslinje och delvis genomfartstrafik som inte helt går att leda bort men ändå en begränsad mängd bilar/timme. Ingen som inte "går som man ska". Det är folk (inkl. barn på väg till skolan) som varit rädda att gå för att bilarna inte kör som man ska - läs göra möten och omkörningar först om man försäkrat sig om att utrymmet för det finns.
Alternativet som jag ser det hade varit att smalna ner vägen och göra mötesplatser. Det hade definitivt blivit bökigare för bilarna och gett mycket sämre flyt på trafiken, varit hatat för bussens skull, och förmodligen haft svårt att täcka kapacitetsbehovet utan köer i högtrafik. Eller en massa farthinder, blomlådor odyl. som också hade blivit mer bök till mindre nytta.
Kanske är det en fördel att det i princip bara är lokal trafik på den gatan, så alla faktiskt vet hur man ska göra?
Det är 50.Hur ska man gå på en väg som saknar vägren och där bilisterna kör i hög hastighet?
Problemet är inte hur folk kör utan att vuxna människor som går inte är kapabla till trafikvett utan går mitt i vägen tex. Jag vet att personalen på skolan iaf förr talade om hur man skulle bete sig men man skiter i sånt.Det är 50.
Det är ju i princip så som folk alltid kör där jag bor och vi har en mellanstor grusväg. Så länge alla tänker och är flexibla går det att samsas allt från timmerbilar till hundrastare när bredden är begränsad och vissa kurvor mindre förlåtande än andra.Det är absolut inte en påhitt av Trafikverket. Det är en vanlig företeelse i andra länder med mer utrymmesbrist och/eller bättre fokus på oskyddade trafikanter.
Det är 50.
På vänstersida på kanten. Så gällde iaf när jag växte upp och då var det 70 sträcka där. Vi barn var kapabla att gå utan problem. I denna kurva går man en och en inte 5 i bredd.skyltad hastighet ja
Men okej. Hur ska man gå på en väg som saknar vägren och bilarna kör i 50?
skyltad hastighet ja
Men okej. Hur ska man gå på en väg som saknar vägren och bilarna kör i 50?
Hur ska man annars gå på vägen om man är på landet?På vänstersida på kanten. Så gällde iaf när jag växte upp och då var det 70 sträcka där. Vi barn var kapabla att gå utan problem. I denna kurva går man en och en inte 5 i bredd.
På vänstersida på kanten. Så gällde iaf när jag växte upp och då var det 70 sträcka där. Vi barn var kapabla att gå utan problem. I denna kurva går man en och en inte 5 i bredd.
Hur ska man annars gå på vägen om man är på landet?
Det kan jag köpa, om vägen använts av gående. Denna väg gör inte det så det är ju bara dumt.Med tillräckligt med utrymme för att vägen ska upplevas som avsedd även för gående.
Det är ju i princip så som folk alltid kör där jag bor och vi har en mellanstor grusväg. Så länge alla tänker och är flexibla går det att samsas allt från timmerbilar till hundrastare när bredden är begränsad och vissa kurvor mindre förlåtande än andra.
Det är nog mer var och hur man tillämpar det som i så fall är nytt, mer än körsättet i sig?
Som jag. Det är 70 på vägen utanför och bilarna kör fortare än så. Om detinte är cyklister, rullskidåkare eller gåene å vägen, då saktar alla in. Mycket tung trafik dessutom.Hur ska man gå på en väg som saknar vägren och där bilisterna kör i hög hastighet?
Det kan jag köpa, om vägen använts av gående. Denna väg gör inte det så det är ju bara dumt.
Alltså, vissa som cyklar till stan kanske, men då är det ändå bara 500 m av 4 km sträcka som är bygdeväg så det känns ju väldigt onödigt.Och inte av några cyklister heller?
Om det inte finns någon enda målpunkt för gående och cyklister i området och inte heller några potentiella personer som skulle kunna tänkas gå eller cykla på vägen så låter det ju som ett konstigt val av sträcka. Annars kan man ju fundera på höna och ägg