Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har promenerat i regnet :bump: var till apoteket och köpte ögondroppar, skulle ha ett trepack på recept men de var slut så tog en flaska utanför högkostnadsskyddet. Har inte så mycket kvar så var tvungen. :(

funderar på om jag ska ringa sjukvårdsupplysningen ikväll...eller vänta till vårdcentralen öppnar imorgon.. Sjukvårdsupplysningen kommer bli "hysteriska" och be mig åka till akuten helst för en stund sen.. Men jag oooorkar inte..dom kommer ändå inte göra något på akuten.

(jag har en nackskada och har order om att "så fort du gjort något dumt med nacken ska du kontakta vården omgående"... Blev puttad av unghästen idag och det small till i nacken och jag har ooooont.. Men på akuten kommer dom bara kasta nackkragar på mig, ringa efter ortopeden som kommer ta av mig kragen och säga "äh åk hem du" )

masade mig iväg till vårdcentralen efter att ha kommit fram till att man nog inte ska ha så ont att man svettas.. :o Inget brutet eller så enligt läkaren.. (vilket jag redan visste).. Men inflammerade muskler och väldigt väldigt spänd i nacke och axlar.. så en kortisonkur och paraflex utskrivet. :up:
Kändes som att jag för en gångs skull kom till en läkare som tog mig på allvar och inte bara misstänkte att jag var ute efter knark.. :crazy:

Nu är bara frågan...vågar jag ta paraflex före jag åker till stallet? :confused: har aldrig haft muskelavslappnande tabletter tidigare..

masade mig iväg till vårdcentralen efter att ha kommit fram till att man nog inte ska ha så ont att man svettas.. :o Inget brutet eller så enligt läkaren.. (vilket jag redan visste).. Men inflammerade muskler och väldigt väldigt spänd i nacke och axlar.. så en kortisonkur och paraflex utskrivet. :up:
Kändes som att jag för en gångs skull kom till en läkare som tog mig på allvar och inte bara misstänkte att jag var ute efter knark.. :crazy:

Nu är bara frågan...vågar jag ta paraflex före jag åker till stallet? :confused: har aldrig haft muskelavslappnande tabletter tidigare..

Jag skulle aldrig i helvete våga om jag inte tagit dem tidigare, man vet aldrig hur man reagerar. PERSONLIGEN vet jag att jag inte blir yr i bollen av Paraflex men det är hur jag reagerat.

Ta det lugnt och andas. Deklarationen är det ingen brådska med, behöver du hjälp med något är det bara att ringa Skatteverket imorgon. De är enormt hjälpsamma.

*stor kram*
Jag vet att det var samma sak i fjol när jag skulle räkna betalad skatt och det stööööööör mig att jag inte kommer på hur det var....

I övrigt så ju mer jag försöker andas desto värre blir det, är så less.

Kramar till alla som behöver.

Jag har varit totalt slut idag. Så nu ska jag sova strax, får se om sjukskrivningen kan förlängas på deltid imorgon.

fattade inte vad läkaren sa om tabletterna.. om jag kan kombinera paraflexen med mina tramadol och alvedon...hmm?
Du kan absolut kombinera Paraflex och Alvedon!
Tramadol är jag osäker på, kanske kan du ringa 1177 och fråga?
(när min värk är som jävligast tar jag Ipren/Naproxen, 2x Alvedon 665 och Paraflex. Det hjälper hyfsat i alla fall :) )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 414
Senast: Tarnin
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
88 89 90
Svar
1 792
· Visningar
55 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka