Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kisse fortsatt inlagd :( Kontraströntgen tog slut imorse, där är inget stopp i tarmarna. De ska se om han vill äta idag och se om han får behålla det. Vill ha hem min katt :(

Kul när man är och storhandlar och ska betala och upptäcker att plånboken ligger kvar hemma. Det man inte har i huvet får man ha på gaspedalen, så det var snart fixat. Och blev lite glad av kassörskans "hade jag känt dig lite bättre, hade jag kunnat betala åt dig så hade du bara swishat över pengarna sen".

Känns trevligt ändå, skönt att man ser pålitlig ut :)

Kul när man är och storhandlar och ska betala och upptäcker att plånboken ligger kvar hemma. Det man inte har i huvet får man ha på gaspedalen, så det var snart fixat. Och blev lite glad av kassörskans "hade jag känt dig lite bättre, hade jag kunnat betala åt dig så hade du bara swishat över pengarna sen".

Känns trevligt ändå, skönt att man ser pålitlig ut :)
Alltid trevligt att höra :)

Har varit ute på promenad med hunden i solen. Nu testar jag tvättmaskinen och kollar om den verkligen tvättar rent. Annars måste en ny införskaffas.
Imorgon blir golvet klart, men lister ska dit på måndag sen kan möblerna äntligen komma på plats. Ska bli skönt att få börja packa upp tv-rummet på allvar

Det ÄR något speciellt med de där Bj-passen...jag KAN inte gå någonstans där det spelas musik utan att det kommer någon låt från något av dessa pass. T.o.m GAMLA låtar...
Och när det då händer på Stadium. Då kan det gå sisåhär:
10560992_823502034384946_1551215084_n.jpg

Man behöver alltid nya byxor, right? :angel: (fast det var MEST jackan jag var ute efter...) :D

Jag mår rätt bra! :)
Sov hela dagen igår och innan dess var jag vaken typ 36 timmar. :crazy: Utan att känna mig trött... Det känns som om jag kan vara vaken längre och längre tidsperioder. :arghh:

Jag kommer inte kunna STÅ på benen imorgon och jag klarade knappt av att prata i tfn med mormor i 10 min för det var så jobbigt att hålla i telefonen! Ouff!
Beach 2020 - here i come...kanske :D

Äntligen hemma! Snart dags för Partaj.
Bäst av allt är att jag hörde på radion att det ska bli 6 nya avsnitt Arkiv X. :banana:Tydligen 13 år sen sist.

Golvet klart i vardagsrummet
Bara lister kvar
Grym tandvärk så ska rasta hunden och sen lägga mig. Imorgon fixa listerna och sen börja få möbler på plats!!

funderar på om jag ska ringa sjukvårdsupplysningen ikväll...eller vänta till vårdcentralen öppnar imorgon.. Sjukvårdsupplysningen kommer bli "hysteriska" och be mig åka till akuten helst för en stund sen.. Men jag oooorkar inte..dom kommer ändå inte göra något på akuten.

(jag har en nackskada och har order om att "så fort du gjort något dumt med nacken ska du kontakta vården omgående"... Blev puttad av unghästen idag och det small till i nacken och jag har ooooont.. Men på akuten kommer dom bara kasta nackkragar på mig, ringa efter ortopeden som kommer ta av mig kragen och säga "äh åk hem du" )

funderar på om jag ska ringa sjukvårdsupplysningen ikväll...eller vänta till vårdcentralen öppnar imorgon.. Sjukvårdsupplysningen kommer bli "hysteriska" och be mig åka till akuten helst för en stund sen.. Men jag oooorkar inte..dom kommer ändå inte göra något på akuten.

(jag har en nackskada och har order om att "så fort du gjort något dumt med nacken ska du kontakta vården omgående"... Blev puttad av unghästen idag och det small till i nacken och jag har ooooont.. Men på akuten kommer dom bara kasta nackkragar på mig, ringa efter ortopeden som kommer ta av mig kragen och säga "äh åk hem du" )
Ring nu!

Akuten är inte kul. Det är heller inte konsekvenserna om man inte tar hänsyn till sin kropp.

Jag har order om att åka in vid vissa symptom. Jag struntade i dem en lång tid under 2010 (för ganska exakt 5 år sedan). Efter påsk det året blev jag inlagd i nästan en vecka (jag skrev ut mig själv...). Efter det har jag tagit min kropp och mina läkare på allvar. Jag hoppas du gör det också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 414
Senast: Tarnin
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
88 89 90
Svar
1 792
· Visningar
55 362

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka