Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
funderar på om jag ska ringa sjukvårdsupplysningen ikväll...eller vänta till vårdcentralen öppnar imorgon.. Sjukvårdsupplysningen kommer bli "hysteriska" och be mig åka till akuten helst för en stund sen.. Men jag oooorkar inte..dom kommer ändå inte göra något på akuten.

(jag har en nackskada och har order om att "så fort du gjort något dumt med nacken ska du kontakta vården omgående"... Blev puttad av unghästen idag och det small till i nacken och jag har ooooont.. Men på akuten kommer dom bara kasta nackkragar på mig, ringa efter ortopeden som kommer ta av mig kragen och säga "äh åk hem du" )
Om du hamnar i rullstol kommer du ångra dig att du inte åkte in...

funderar på om jag ska ringa sjukvårdsupplysningen ikväll...eller vänta till vårdcentralen öppnar imorgon.. Sjukvårdsupplysningen kommer bli "hysteriska" och be mig åka till akuten helst för en stund sen.. Men jag oooorkar inte..dom kommer ändå inte göra något på akuten.

(jag har en nackskada och har order om att "så fort du gjort något dumt med nacken ska du kontakta vården omgående"... Blev puttad av unghästen idag och det small till i nacken och jag har ooooont.. Men på akuten kommer dom bara kasta nackkragar på mig, ringa efter ortopeden som kommer ta av mig kragen och säga "äh åk hem du" )
Men du...snälla...självklart ska du kontakta vården direkt!
Jag fick åka in efter att ha åkt ryckig färd med BUSS i fem minuter p.g.a att nacken inte orkade (också skadad) ringde 1177 och hon ba "RÖR INTE nacken, SITT STILL! Jag ringer på ambulans direkt!" ...Okejdå.
Så det blev nackkrage, röntgen och hela alltet. Till slut lovade jag att ligga tvärstill bara de tog av nackkragen p.g.a. att jag höll på att få panik av den (den är för "hög" för mig och passar inte) men "vi måste vänta på röntgensvaren..."
Och ja, l'karen tyckte det var "överdrivet" eftersom "så farligt kan det väl inte vara att åka buss? Det gör du ju varje dag, eller hur?"...må så vara. Men nu gick det inte.
Och ja, jag fick den hjälp jag behövde.

Sovit som en gris i natt, la mig typ halv två, vaknade ca halv tio. :up: Har tagit två koffeintabletter så jag kanske håller mig pigg hela dagen.

Ser på Horse, handlar om islandshästar på Island. Vilken fantastisk ras det verkar vara:)

Regnat hela dagen idag. Tur jag är ledig:cool:

Ni vet den där när man ligger i sängen och käkar kumquats i godan ro och det plötsligt börjar klia konstigt i näsan?
Bestämde mig för att åtgärda problemet och snyta mig, ut genom näsan kommer en lillfingernagelsize bit kumquatskal som måste tagit fel avfart i munnen:banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 414
Senast: Tarnin
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
88 89 90
Svar
1 792
· Visningar
55 371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka