Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
deppar och har ont.. vill INTE att nacken ska ha bilvit konstant värre.. men idag "ska" jag vara smärtlindrad tycker jag....men icke.. har ondare idag än igår.. :( som vanligt så blir jag bara dåsig och sluddrig av tabletterna..men minimalt smärtlindrad...

Vill inte åka till läkare igen.. hatar när dom ska hålla på och trycka på diskarna och kotorna i nacken.. det är så sjukt obehagligt.. Jag har inga röntgen förändringar sen tidigare och inga diskbråck.. men det gör ändå så galet ont.. :crazy:

fattar inte hur det kunde bli så illa..det var ingen hård knuff hästen gav mig. Jag stod framför honom och höll upp en höpåse och han "grävde" efter något extra gott höstrå och råkade knuffa mig.. jag behövde liksom inte ens ta ett steg bakåt för att balansera.. :confused: jag har väldigt dålig balans kan tilläggas.. min stallkompis drömmer mardrömmar om att jag ramlar för att jag ramlar och tappar balansen så ofta :o

Jo, du bör nog kontakta vården igen...det är ju sällan någon som VILL det, men så här kan du ju inte ha det!! :(
Kanske en sjukgymnast annars?
Vet du vad din dåliga balans beror på? Tänkte om det t.o.m kunde hänga ihop?

Jo, du bör nog kontakta vården igen...det är ju sällan någon som VILL det, men så här kan du ju inte ha det!! :(
Kanske en sjukgymnast annars?
Vet du vad din dåliga balans beror på? Tänkte om det t.o.m kunde hänga ihop?

jo balansen hänger ihop med nacken..
sjukgymnaster har jag varit till hur många som helst.. men kanske kan dom hjälpa mig den här gången? tidigare har jag bara fått mer ont.. och joo..man måste ju hålla ut och ha tålamod innan det mesta hos sjukgymnasten hjälper..men det spelar ingen roll hur länge jag nöter övningarna.. :(
Flera sjukgymnaster har konstaterat "nä nu finns inget mer jag kan prova..jag kan inte hjälpa dig..jag är ledsen"
men maken är hemma från jobbet snart.. han får ringa och prata med 1177..jag orkar inte.

Önskar att jag kunde hjälpa dig @Emmahpemma ! :( jag är glad att min nacke inte krånglar till min vardag allt för mycket! :( (men så jobbar jag inte heller...)
:heart tack!
mitt arbetande funkar för tillfället enbart pga jag jobbar på pappas företag och kan jobba hemifrån..men det funkar inte ens det alla dagar. Men jag har inte varit snäll med min kropp och får sota för det nu. Man ska inte ens försöka jobba två fysiskt tunga jobb samtidigt när man har nackbesvär.. och definitvit inte sex-sju dagar i veckan..
Men...stillasittande kontorsjobb funkar inte heller fullt ut..så vet inte riktigt vad jag ska hitta på...:(

uhhh...blev ett besök på akuten ikväll med min dumma nacke.. mer piller.. ska äta fyra (eller om det blev fem) olika tabletter och massera in voltarengel...
Och så ska jag stretcha nacken..vilket jag varit strängeligen förbjuden att göra hittills...men jaja.. doktorns order..

Klokt val att åka in igen, lider med dig! :(
Stretcha nacken, men gör det försiktigt, försiktigt och kontrollerat, och inte när du är kall!
Hoppas det känns bättre snart!
Många kramar!

Klokt val att åka in igen, lider med dig! :(
Stretcha nacken, men gör det försiktigt, försiktigt och kontrollerat, och inte när du är kall!
Hoppas det känns bättre snart!
Många kramar!

Är faktiskt imponerad av läkaren både igår och idag. Kändes som att båda tog mig på allvar och inte bara misstänkte att jag var ute efter knark.. Dock undrade läkaren på akuten lite varför jag fått prednisolon igår.. så nu vet jag inte om jag skulle fortsätta med dom kuren ut eller inte.. Läkaren gick och hämtade tabletter så jag skulle klara natten och morgonen..men en sköterska kom med tabletterna så jag glömde helt fråga henne istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 414
Senast: Tarnin
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
88 89 90
Svar
1 793
· Visningar
55 377

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka