Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför, VARFÖR skänker man bort en 29-årig ponny? :(
"Tendens till fång, måste ha munkorg på sommaren"...alltså...varför inte ta bort den?

Varför, VARFÖR skänker man bort en 29-årig ponny? :(
"Tendens till fång, måste ha munkorg på sommaren"...alltså...varför inte ta bort den?
Jag såg annonsen med, jag kan förstå på ett vis, ponnyn kanske har 5 år kvar att leva och man vill ge den all tid den är värd, den såg ju fin ut på bilden, men när man är insatt i all stress man utsätter djuret för, att man per automatik sänker immunförsvaret hos djuret som hos äldre djur redan är nedsatt och utsätter den för nya rutiner för både mage och själ så nej, döda djur lider inte och har man haft samma skötsel och rutiner i 15 år och bara några år kvar att leva så nej ska man se till djurets bästa så låt den somna in olyckligt vetande om all stress det innebär för några år till. Vi har ett val att låta vår djur slippa lida. Tänk om vi människor hade samma val om oss själva :(

Bläää :cautious: Har märkt tendenser hos mig själv senaste dagarna att jag är på väg tillbaka till att inte vilja äta kött. Det var flera år sen jag var sån sist.

Fast himmelens bra för er :up:

Då är det väl bara att låta bli ;)

Jag är glad att jag har möjligheten att köpa direkt från bonde. Det skulle nog inte bli mycket kött om jag var tvungen att handla i butik, det brukar vara lite tråkigt där.

Väntar på en tvättmaskin hos päronen. Tacka vet jag min 15-minutare på min maskin.
En snabbtvätt är inte en timme.

Drömde en hemsk dröm om en olycka,den var fruktansvärt detaljerad i drömmen och jag var helt skakig när jag vaknade :( Ont i ryggen och då självklart även i huvudet :( Längtar faktiskt efter läkarbesöket i morgon.
Hade velat haft nån att krama på just nu, eller bara sluppit vara ensam men det går nog över. Jag får väl krama hundarna i stället....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 943
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 414
Senast: Tarnin
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 772
· Visningar
55 092
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar