Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den förra hyresgästen var ett riktigt as.
Fy helvete vad det ser ut
börjar få lite koll på läget men utsidan är som en soptipp
Hv är vansinnig och kommer kräva både betalt för städ ute och inne av den f d hyresgästen.
Grannarna är överlyckliga att det flyttar dit en som har ordning
Ska måla fönster i sommar men Hv ska laga lite först :).

Den förra hyresgästen var ett riktigt as.
Fy helvete vad det ser ut
börjar få lite koll på läget men utsidan är som en soptipp
Hv är vansinnig och kommer kräva både betalt för städ ute och inne av den f d hyresgästen.
Grannarna är överlyckliga att det flyttar dit en som har ordning
Ska måla fönster i sommar men Hv ska laga lite först :).
Sitter själv och väntar på att få se och få tillgång till vad jag tror blir vårt nya boende och hyresvärden har samma problem: lägenhetens golv och trappa är förstörd efter att hyresgästen haft en kennel...

Skönt för dig med nytt boende!

Jag är såååå trött! Borde släpa mig ut med hunden innan barnen kommer hem, men det är himla svårt! (Alltså, barnen tillhör hundfamiljen, de är såklart inte mina :rofl: )

Tråkig är jättebra MarieJ! Tråkig betyder stabil och pålitlig, precis vad jag uppskattar hos andra.

Sånt där man lärt sig genom åren av människor som kommit och gått :)

Fast missförstå mig rätt :) "Tråkig" som i att uppskatta när det är ordning och reda omkring en, betyder inte att man inte kan vara en rolig människa. För det kan man såklart :up:

Undrar om sonen i familjen hörde min tysta klagan över att behöva släpa mig ur soffan och gå ut med hunden? 5 minuter senare (och 40 min för tidigt) klev han in genom dörren :rofl:
Fast då hade jag ju släpat mig ur soffan så då kunde jag lika gärna gå med hunden också...och jag blev helt förvånad!
Han brukar alltid springa iväg och - förmodligen- vilja bli jagad när man ska ta på honom selen och gå ut.
Nu stannade han när jag sa åt honom, satte sig och sökte ögonkontakt - har aldrig hänt förut! Han lär sig! :rofl:
(de andra jagar honom fortfarande...jag vägrar, och det har jag sagt till dem)

När jag räknade efter så har jag när denna veckan är slut jobbat 48 h. Blir så när man inte vågar tacka nej till jobb. Men det har faktiskt varit helt ok hittills.

Foten är lite bättre och i morgon kommer lönen ;)

Fast missförstå mig rätt :) "Tråkig" som i att uppskatta när det är ordning och reda omkring en, betyder inte att man inte kan vara en rolig människa. För det kan man såklart :up:
Jag är det du skriver först. Jag är nog inte den tråkigaste människan på jorden men jag är nog inte jätterolig. Men jag gillar trygghet, ordning och reda, rättvisa och empati.

Min vän såg ett par stickade byxor på HM:
"KOLLA! STICKADE BYXOR! Nästan som stickade tröjor, fast för benen!"
:rofl::rofl::rofl:

Blööörgh måste lägga golv i sovrummet innan inflytten.. Men ska köpa det idag. Fick dra av det på hyran så..
Sen så :D
Den tidigare hyresgästen hade nog intentioner att göra om golven men rev ut och sen blev det inget mer...

Blööörgh måste lägga golv i sovrummet innan inflytten.. Men ska köpa det idag. Fick dra av det på hyran så..
Sen så :D
Den tidigare hyresgästen hade nog intentioner att göra om golven men rev ut och sen blev det inget mer...

Låter ju sådär... Tror du att det kommer bli bättre denna gång?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 934
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
380
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 403
Senast: Tarnin
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
85 86 87
Svar
1 726
· Visningar
53 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka