Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 63 251
Status
Stängd för vidare inlägg.
Är bortrest just nu men åker hemmåt om några dagar. Då ska jag öppna julklappar jag fått, något fler än vad jag trodde jag skulle få. Tyvärr är min syster bra på att köpa massa "random" tidigare år så är lite rädd för vad jag fått nu.. :crazy:
Förhoppningvis är det sådant som kommer till användning annars får det bli sälj/rens högen direkt...

Av bara farten tog jag itu med hänggarderoben, en hel hög med kavajer, kjolar och annat rensades ur.

Antingen blir det Sellpy eller Vinted, har inte bestämt mig men inte min garderob igen iallafall 😄

Alltså HUR skönt ! ? Äntligen!
Bad sambon att ta med sig allt till klädinsamlingen 🙈

Försöker att inte tänka på hur många potentiella pengalappar som ligger där i ... Men det är så väldigt mycket jobb med att lägga ut varje plagg, tyvärr är både tid och ork en bristvara.

Kört iväg med massor av insamling. Röjt av där jag haft "säljes" grejer och satt en flyttlåda på kallax hyllan för att samla allt i den istället för att det ska stå löst och riskera att ramla ner pga katt 🙃
Ska nog ta bort julsakerna som inte blivit sålda på Vinted och lägga dom i källaren tills nästa vinter, nu är ju säsongen för det slut.

Smårensar i badrumsskåpet och såg den här gamla godingen, luktar ungdom och fest 🥳
20241228_173957.webp

Jag har fått sålt några hårspännen som legat länge och en rulle spets, men för att leta upp allting som fick jag ju släpa fram en massa skit så nu ser det värre ut än innan 😑

Inte rensat något hos mig men tog med två påsar tidningar från mamma och dumpade på vägen hem därifrån förut. Nöjet i att ha både sitt eget och hennes att rensa 😆 Mina föräldrar har sparat på precis allt i åttio år. Så nu försöker vi rensa någon liten yta i taget för att i alla fall få ut allt skräp. Typ 20 års Allers. Det är ju inte särskilt påfrestande, utan måste bara göras.

Inte rensat något hos mig men tog med två påsar tidningar från mamma och dumpade på vägen hem därifrån förut. Nöjet i att ha både sitt eget och hennes att rensa 😆 Mina föräldrar har sparat på precis allt i åttio år. Så nu försöker vi rensa någon liten yta i taget för att i alla fall få ut allt skräp. Typ 20 års Allers. Det är ju inte särskilt påfrestande, utan måste bara göras.
Mina föräldrar döstädar vartannat år eller så, just för att vi ska få mindre att göra när de är borta. Tycker det är snällt, men lite makabert på något sätt.

Mina föräldrar döstädar vartannat år eller så, just för att vi ska få mindre att göra när de är borta. Tycker det är snällt, men lite makabert på något sätt.
Mina har gjort det i säkert tjugo år 😆 Så läget är ändå mycket bättre än vad det kunde ha varit! Men de har också väldigt bra på att spara saker, så det är liksom ändå rätt mycket att ta sig igenom.

Rensade ju lite smått i badrummet igår, hittade tre oöppnade flaskor hudvård som jag glömt av.
Eftersom jag uppenbarligen inte har behov av den just nu så hamnade de på Vinted, såldes direkt.
150 kr till mig :bump:

Tänk hur mycket grejer man (jag) har överallt som inte används.
Det är lite skrämmande det där, överflödet.

Jaja, nu får iallafall en annan användning av dessa :)

Lyssnade till sista delen av KonMarie medan jag gjorde ett riktigt storryck i vanliga garderoben. Den som varit riktigt full efter att allt från min stora garderob tryckts in i den.

Trodde aldrig den skulle rymma alla mina kläder men nu är den till och med luftig, så otroligt skönt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 993
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 962
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 595
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 149
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka