Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Känner mig lite överväldigad med allt som behöver göras här hemma, så jag har bestämt mig för att jag inte ens får göra ett rum i taget, utan en möbel/plats i taget. Så nu har jag rensat nattygsbordet!
Fem böcker upp på hyllor, tre får vara kvar. Fem tidningar till en vän, och en ljusstake till områdets stuga för gratis byten. Lite grejer till sovsäcken och lite bös som jag ska försöka få plats med någon annan stans.
Sopsäcken... Inte sovsäcken!

Fast kasta....från nyår ska man ju inte kasta gamla plagg utan förpassa dem till tyginsamlandet på återvinningen.
Jag är generellt för att vi ska börja med det... Men med tanke på att jag bara haft plaståtervinning här i området i ungefär 1.5 år, ska det bli spännande och se om jag kommer få något i rimlig närhet för att det praktiskt ska bli genomförbart. Enligt Naturvårdsverkets hemsida är det kommunens ansvar att informera medborgarna hur de ska gå tillväga. Jag känner mig som en hyfsat aktiv medborgare, men har helt lyckats missa någon information från det hållet...

Jag är generellt för att vi ska börja med det... Men med tanke på att jag bara haft plaståtervinning här i området i ungefär 1.5 år, ska det bli spännande och se om jag kommer få något i rimlig närhet för att det praktiskt ska bli genomförbart. Enligt Naturvårdsverkets hemsida är det kommunens ansvar att informera medborgarna hur de ska gå tillväga. Jag känner mig som en hyfsat aktiv medborgare, men har helt lyckats missa någon information från det hållet...
Oj, det kanske blir du som upplyser kommunen om diverse återvinning....de verkar långt efter övriga kommuner.

Jag jobbar med de här frågorna i min kommun och har inte heller fått något info från det kommunala renhållningsbolaget. Har frågat på åvc var jag ska slänga textilt avfall som inte är kläder eller hemtextil, utan spill från när jag klippt ut egna plagg osv. Det vill ju inte hjälporganisationerna ha. Enligt åvc-gubben skulle det gå i brännbart. Låter konstigt.

Oj, det kanske blir du som upplyser kommunen om diverse återvinning....de verkar långt efter övriga kommuner.

Jag jobbar med de här frågorna i min kommun och har inte heller fått något info från det kommunala renhållningsbolaget. Har frågat på åvc var jag ska slänga textilt avfall som inte är kläder eller hemtextil, utan spill från när jag klippt ut egna plagg osv. Det vill ju inte hjälporganisationerna ha. Enligt åvc-gubben skulle det gå i brännbart. Låter konstigt.
Startade en egen tråd om frågan, då jag fann den så intressant! :)

Fast kasta....från nyår ska man ju inte kasta gamla plagg utan förpassa dem till tyginsamlandet på återvinningen.
Ingen information som nått mig i min kommun. Brännbart hänvisar de till med textiler om det inte är klädesplagg som fungerar att donera i hjälpcontainern, vilket detta inte är. Byxorna åker med när jag ändå ska dit i eftermiddag med lite gamla hästtäcken osv.

Minimal rensning, kastade ett sånt där "ägg" man lägger i kastrullen för att veta hur lös/hårdkokt det blir 🤣 har nog inte använt det på 6 år eller mer...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 526
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 056
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 604
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 980
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar