Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft en helt fantastisk dag i skolan och ena hunden fick vara med :love:. Avklarat två redovisningar:up: och så var det en hiskelins tur att jag ringde csn :nailbiting:eftersom dom gjort fel igen med min ansökan (nr fyra nu i raden av fel) :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead: men nu ska det förhoppningsvis bli rätt har dom sagt O_o:meh::confused::angel::cautious::wtf:

Vv fy vad trött jag är. :( kl tre inatt klädde jag av mig och la mig på rätt i håll i sängen och släckte lampan. Farligt att ligga och mysa med katten i sängen.

Ska försöka sova någon timme eller två innan det är dags att bege sig mot akutmottagningen.. den där "lilla" bölden har blivit sjukt mycket större och det värker som ini helvete. Smärtan är obeskrivbar. Att gå är nästan en omöjlighet, tack o lov fungerar det i sittande format så jag kan ta bilen dit..

Ska försöka sova någon timme eller två innan det är dags att bege sig mot akutmottagningen.. den där "lilla" bölden har blivit sjukt mycket större och det värker som ini helvete. Smärtan är obeskrivbar. Att gå är nästan en omöjlighet, tack o lov fungerar det i sittande format så jag kan ta bilen dit..
Har inte varit här på ett tag så jag har dålig koll på allt! Vad har hänt?:eek:

Har inte varit här på ett tag så jag har dålig koll på allt! Vad har hänt?:eek:

Egentligen inget då jag inte nämnt bölden just här utan på facebook. Brukar få lite bölder på låren då o då som man kan klämma ut någon vit gegga ur. Ibland går det inte och då lyckas man efter några dagar klämma ut blod och var :P Men nu satte sig det en liten böld på ljumsken, stor som en 5krona ungefär, men nu är det så pass stort område: halva ljumsken, upp mot magen och ned mot skrevet typ..

Jag HALTAR mig fram trots jag inte har ont i benen liksom..

Egentligen inget då jag inte nämnt bölden just här utan på facebook. Brukar få lite bölder på låren då o då som man kan klämma ut någon vit gegga ur. Ibland går det inte och då lyckas man efter några dagar klämma ut blod och var :P Men nu satte sig det en liten böld på ljumsken, stor som en 5krona ungefär, men nu är det så pass stort område: halva ljumsken, upp mot magen och ned mot skrevet typ..

Åh fy :crazy: Mamma hade något liknande när jag var liten (inte så stor som den du har) men den sprack av sig själv och det rann kopiösa mängder gegg :wtf: :yuck:

Hoppas du får hjälp snabbt :up:

@astronaut

:eek: Lycka till.

Magen lite i olag. Kände redan igår morse. Sen fick jag sätta mig två gånger ute när jag var i stallet :crazy:
Så skönt att vara ledig idag! Beställt en grej till pållen och från Apotea till mig :)

EmmaW, jag brukar vara starkt svårflörtad av andra människor, och kan ibland tycka att folk gnäller över så lite, men känner att jag här och nu i denna stund, vill säga - du är så jäkla duktig! På riktigt.

Det du skriver och jag läser imponeras jag smått av. För hela livet jävlas jävel med dig alldeles för ofta och du står ensam med allt, OCH löser situationerna, en efter en med fokus inställt.

Hatten av för dig tjejen :bow:

:down:
Tipsar om en blogg av en tjej med liknande problem: boldpest punkt blogg punkt se

Möten ställs in, får fel datum och tid av nån för ett annat möte.
Jäkla svårt att planera då.

Snart packat klart köket.
Ska köpa mer flyttkartonger imorgon .

Jag har ätit pizza. :d Sparade lite till senare.
Har ingen lust att promenera idag :wtf: vill inte bli varm och svettig. Blä. Meeeeen vädret är rätt ok och jag behöver röra på mig så ska väl släpa mig ut om en stund...
I morgon kommer storasystern hit för att sova över, jobbresa. Jag diskade igår så hon får en ren tekopp. :angel:

Kom hem för ca en timme sedan.
Självklart fick jag höra "ja, egentligen är ju detta ett fall för vårdcentralen" varpå jag svarade "jo, jag vet och blev också lite "eh?" när hon på 1177 sade att jag skulle in på er akutmottagning så jag åkte hit". Jag är trött på att alltid få höra "ja, nu är du ett undantag" från VC och "vi tar egentligen inte hand om sådana fall såvida det inte kommer via en remiss från VC" för det hör jag VARENDA gång jag är på något ställe.

Efter lite om o men kom jag till slut in och fick klä av mig alldeles för mycket och de började klämma ut en nedrans massa var. Slutade med att de fick kyla ned, skära upp lite och trycka lite med. Sköljde sedan med vatten och nu är det iaf fritt från var. Det var då en rejäl mängd var som kom ut och då ska vi inte prata om blodet :P

MEN nu kan jag GÅ, SITTA, LIGGA, STÄLLA mig upp utan att vilja dö av smärta!! :D :banana:

Kom hem för ca en timme sedan.
Självklart fick jag höra "ja, egentligen är ju detta ett fall för vårdcentralen" varpå jag svarade "jo, jag vet och blev också lite "eh?" när hon på 1177 sade att jag skulle in på er akutmottagning så jag åkte hit". Jag är trött på att alltid få höra "ja, nu är du ett undantag" från VC och "vi tar egentligen inte hand om sådana fall såvida det inte kommer via en remiss från VC" för det hör jag VARENDA gång jag är på något ställe.

Efter lite om o men kom jag till slut in och fick klä av mig alldeles för mycket och de började klämma ut en nedrans massa var. Slutade med att de fick kyla ned, skära upp lite och trycka lite med. Sköljde sedan med vatten och nu är det iaf fritt från var. Det var då en rejäl mängd var som kom ut och då ska vi inte prata om blodet :P

MEN nu kan jag GÅ, SITTA, LIGGA, STÄLLA mig upp utan att vilja dö av smärta!! :D :banana:
Gud, känner mig lite rubbad, jag hade gjort det själv hemma med FÖRTJUSNING :angel:

Gud, känner mig lite rubbad, jag hade gjort det själv hemma med FÖRTJUSNING :angel:

Jag brukar tömma bölder själv jag med, men om jag säger så att ytan var ungefär 15 cm långt och 10 cm brett samt var placerad i ljumsken vilket var svårt att göra då man har en mage i vägen ;) De fick ändå skära upp ett större hål för att få ut det som satt uppåt magen..

@astronaut Hoppas det läker ordentligt nu!

Jag brukar också tömma små bölder själv, har ingen lust att klä av mig mer än nödvändigt för folk. :D Som tur är har de aldrig varit större än 1,5 cm.

EmmaW, jag brukar vara starkt svårflörtad av andra människor, och kan ibland tycka att folk gnäller över så lite, men känner att jag här och nu i denna stund, vill säga - du är så jäkla duktig! På riktigt.

Det du skriver och jag läser imponeras jag smått av. För hela livet jävlas jävel med dig alldeles för ofta och du står ensam med allt, OCH löser situationerna, en efter en med fokus inställt.

Hatten av för dig tjejen :bow:
Tack så mycket :o nu sitter jag här och rodnar :p
Det är tur att buke finns, jag vet inte hur jag hade orkat annars faktiskt. :)

Tänker skryta lite nu, men jag är så larvigt stolt över mig själv :angel: jag fick A på det sabla arbetet och redovisningen om tammusen, det där grupparbetet som jag blev övergiven och fick göra allting själv på. Mitt första A och jag är så larvigt stolt :banana: :D
(jag var visst ensam i klassen om det betyget med :eek: :angel: )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 928
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
378
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 400
Senast: Tarnin
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
84 85 86
Svar
1 710
· Visningar
52 672
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar