Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft en mysig eftermiddag med min systerdotter. Vi var ute i över en timme och då hatar jag egentligen vinter och kyla. Hon lekte i en snöhög och jag skottade snö utanför päronens hus. Rätt roligt faktiskt. Sen pysslade vi inomhus till syrran kom.
I morse bäddade jag rent i sängen. Inte så jäkla smart att göra det när man ska upp tidigt eftersom det är så vansinnigt skönt med nya sängkläder men efter mardrömmar gick det inte att dra på en dag till.

Jag blir upprörd! Är man synskadad eller har tandproblem får man i stort sett ingen hjälp ekonomiskt. Har man ont i själen, magen, benen eller armen behöver man bara betala lite och får all ( om nu vården funkar) hjälp man behöver.
Bara en sån sak att man som exempel kan ha orsakat sin kropp skada genom dumheter och ändå får all hjälp medans man kan ha otur med sina tänder och får betala en förmögenhet! Det rimmar dåligt!

Jag blir upprörd! Är man synskadad eller har tandproblem får man i stort sett ingen hjälp ekonomiskt. Har man ont i själen, magen, benen eller armen behöver man bara betala lite och får all ( om nu vården funkar) hjälp man behöver.
Bara en sån sak att man som exempel kan ha orsakat sin kropp skada genom dumheter och ändå får all hjälp medans man kan ha otur med sina tänder och får betala en förmögenhet! Det rimmar dåligt!
Ja, det är inte klokt egentligen. Som det ser ut nu så har jag inte råd, men får tänka ett varv till.

Ja nog gjorde jag rätt som fgick ur kyrkan. Hade Gud skapat jorden hade inte vintern funnits. Och han skapade den så var det ändå rätt att gå ur. Jag höll på att förfrysa händerna bara på den stunden det tar att sätta i motorvärmarsladden. Jag haaaaaatar kyla!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 765
Senast: Lingon
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 865
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
733
Svar
18
· Visningar
304
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok