Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Shetlandskusk - kolla om det finns fonder att söka för tandställning?
Jag tycker det är fullständigt obegripligt att tandvård inte räknas in i basvården :eek:
God munhälsa och bra tänder är ju nästan det viktigaste, dåliga tänder ger inte bara problem fysiskt utan även psykiskt.
Har man dessutom problem med mun/tänder kanske det blir svårare att äta och man kanske därför inte får i sig det man behöver - vilket leder till följdsjukdomar, och DÄR går vården/samhället in och betalar.
Jag tror samhället skulle spara i längden på att folk har råd med tandvård.

För övrigt var jag på Bodypump igår, sedan blev jag övertalad att stanna kvar på tantzumba också, så det gjorde jag...
...och helt plötsligt ringer instruktörens telefon (de som kör eget har musiken i telefonen som är kopplad till ljudanläggningen på något vis) och hon råkar komma åt högtalar-knappen...en äldre dam:
"Jaaa...sitter du på toa...?" :rofl::rofl::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
5 837
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 865
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
733
Svar
18
· Visningar
304
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok