Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kvällens I-landsproblem är att ytterdörren inte går att öppna pga av Egon :eek:

Vi har husarrest här hemma :nailbiting:

När särbon jobbade i Hammerfest för en drös år sedan blåste en kollega ner från en kubikstank (men han är rätt benig). Särbon blåste vid samma tillfälle ut från deras koja när han öppnade dörren och han är/var inte benig :nailbiting: Ingen lögn, jag har sett filmbevis (givetvis var de tvugna att filma :D).

Igår så skulle jag laga nånting av lammet vi har i frysen. Delen som jag skulle göra nånting av var för stor för alla tänkbara kärl så jag tog fram sågen. Det är fan inte lätt att stycka insåg jag då och tänkte på alla styckmördare och hur svårt det måste vara med människoben som är färskt när jag hade såna bekymmer med en fryst fårfiol.

(kollar att jag postar i rätt tråd)

Igår så skulle jag laga nånting av lammet vi har i frysen. Delen som jag skulle göra nånting av var för stor för alla tänkbara kärl så jag tog fram sågen. Det är fan inte lätt att stycka insåg jag då och tänkte på alla styckmördare och hur svårt det måste vara med människoben som är färskt när jag hade såna bekymmer med en fryst fårfiol.

Det inlägget hade passat i Drak&Enhörningstråden också! ;) :D

Varför skulle det vara svårare med färsk än fryst? För mig låter det som fryst skulle vara hårdare = svårare. Jag äter extremt lite kött och stycka skulle jag inte ens försöka mig på, så jag kan ha missat någon viktig detalj :D

Varför skulle det vara svårare med färsk än fryst? För mig låter det som fryst skulle vara hårdare = svårare. Jag äter extremt lite kött och stycka skulle jag inte ens försöka mig på, så jag kan ha missat någon viktig detalj :D
Jag håller nog med dig här. Jag har aldrig styckat själv däremot har jag delat och hanterat frusna älgben till hundarna och ja dom "färska" var betydligt lättare att hantera än dom frusna.

Jag håller nog med dig här. Jag har aldrig styckat själv däremot har jag delat och hanterat frusna älgben till hundarna och ja dom "färska" var betydligt lättare att hantera än dom frusna.

Jag har aldrig hanterat färskt så jag vet inte, men jag trodde så
Värdelöst ovetande uppenbarligen

Huset stod kvar, däremot vindskyddet raserat :(:cry: Hade dessutom hamnat på stängslet så tur att hästarna inte var på rymmen med:eek:
Andra gången det faller vid storm. Undrar om det går att reparera :arghh:

Huset stod kvar, däremot vindskyddet raserat :(:cry: Hade dessutom hamnat på stängslet så tur att hästarna inte var på rymmen med:eek:
Andra gången det faller vid storm. Undrar om det går att reparera :arghh:
Fy så trist! Måste hästarna stallas in nattetid nu? För du har på lösdrift om jag inte minns fel?
Jag hade bara en massa stora grenar/mindre träd som fallit i hagen, och så fick jag spänna om all tråd som hängde ner i backen pga av all is som låg på.

@EmmaW

Ja de går på lösdrift. Fick flytta över dem till en mindre hage som vi använt som hage då vi avmaskat dem. Får bara hålla tummarna för att han vi hyr av kan lyckas få upp skjulet igen:crazy:
Sist hade det ju lagt sig på sidan. Denna gången såg det värre ut,suck:(
Vi har ju stall, bara det att min häst blir skogstokig av att stå inne.
Det är roligt nästan jämt...:banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
5 244
Senast: cili
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
730
Svar
18
· Visningar
302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat