Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
det är ca 1000 minusgrader ute idag :wtf: Jag vill ju sätta igång hästarna nuuuu... Men varken jag eller hästarna tycker det är någon höjdare med 19 minusgrader och isvindar..

Gick sista kvällspromenaden med hunden och bara den korta biten så hann det frysa på på slutet.
Och det blåser fortfarande här:meh:

Måste få tvättat och städat lite ju

Fantastiskt bra gjort men vilka tröttsamma kommentarer :meh: Han hanterar ju situationen suveränt, han är lugn hela tiden och får hästen att faktiskt lugna ner sig och gå framåt.

Påminnde mig dock om att jag aldrig kommer att rida in en häst igen och helst inte sitta på någon som är över 1,55 :D

/stel kärring som numera är medveten om sin dödlighet

Fantastiskt bra gjort men vilka tröttsamma kommentarer :meh: Han hanterar ju situationen suveränt, han är lugn hela tiden och får hästen att faktiskt lugna ner sig och gå framåt.

Påminnde mig dock om att jag aldrig kommer att rida in en häst igen och helst inte sitta på någon som är över 1,55 :D

ja jag kommer aldrig rida in hästar igen :)
haft mina beskärda delar av det.
Nästa häst jag ev skaffar ska vara i alla fall grundutbildad

Har beställt avlivning för en av kaninerna.
Tänderna är inte ok på honom och han mår inte alls bra. Har dåliga erfarenheter av att fixa tänder på kaniner med, det har snarare förvärrat det hela så han får somna in.
Min älskade lilla svarting

Jag kunde RÄKNA sandkornen som fanns på vägen mellan mig och passhunden.
De har inte ens försökt sanda och t.o.m lilla hunden hade svårt att gå.
Utan broddar hade jag garanterat halkat och slagit mig fördärvad! Fullständigt livsfarligt! :mad:

Jag hade då aldrig satt mig upp på en sån häst frivilligt!
Jag kommer ihåg en ponny jag hyrde på ridskolan som yngre. Den hade nog sadeltvång eller kissing spine. Den hade grov hjorthals och gick knappt att sadla i spiltan, fick vända den om.
Var snäll i ridhuset att rida men när vi skulle rida ut kunde den helt plötsligt vilja vända och gjorde då luftsprång. Dvs reste sig och bockade sen. Stackarn. Ridskolan sålde den vidare sen.

Jag kanske (högst troligt) har fått svar på vad som är "fel" med mig...Efter 29 år kan jag ha fått svaret...är så chockad!
Dock från helt oväntat håll, så nu ska jag bara få med mig läkarna på tåget för en ordentlig utredning. Men allt, precis allt, stämmer till punkt och pricka! (Vilket även bekräftar att jag varken har ADHD eller borderline. ..har aldrig känt mig hemma med de diagnoserna)
Så sjukt...men jag skulle bli så otroligt glad om jag bara fick det bekräftat och erkänt!
Ååååh! :banana::cry:

@GotAsecret

Hoppas de kommer fram till vad det kan vara och att du "slipper" ha de andra diagnoserna. :up:
Själv känner jag mig rätt mentalt uttröttad. :down: Men jag får härda ut med sköldkörtelmedicinerna och be en bön eller tre att jag kommer bli frisk en dag..

Jag har nog fått hjälp att hitta det...36 av symptomen jag hittat, är klockrena...:eek:
TRETTIOSEX! Det borde inte vara något snack om saken...och det förklarar nog varför deras enskilda tester sällan visar något, eller inte stämmer...- de ser inte helheten.
Detta är helt, helt galet! :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
11 12 13
Svar
254
· Visningar
5 457
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
730
Svar
18
· Visningar
302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vegansk efterrätt?
  • Sytråden del 4