Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där med ett nytt år är väl egentligen ingen speciellt.
Det fortsätter att rulla på.
Oroar mig för mkt men i dag ska jag försöka låta bli och njuta av vänners sällskap.

Jag har mest problem med att växla år, det brukar ta ca halva januari innan jag skriver rätt! :p

Hoppas det känns lite bättre efter att ha träffat vännerna *stor kram*

@EmmaW

Jag läser vad du skriver och funderar på nån slags lösning, minsta lilla sådan, men jag kan tyvärr inte se någon alls. På det du skriver så låter det som att du sitter fast, att det är för mycket och att du börjat sjunka med näsan under ytan.

Så vad är problemet? Kan du se det?

Som jag uppfattar problemet så har du för många djur som kräver din uppmärksamhet och holkar ur din ekonomi. Finns det nån lösning på det? Behöver du ha så många djur?

Jag tror mig förstå hur du känner och gissar jag är likadan - jag skulle aldrig vilja vara utan min hund & katt. Inte för allt i världen. Men för egen skull så kommer jag inte att skaffa mer djur när mina går bort. Hunden blir 10 och katten är 7 och sen är det djurstopp för min del. För ekonomin. Jag kommer få välja att ha dom pengarna djuren kostar i månaden kvar eller att lägga dem på nya djur och för mig är det ett enkelt val. Det är dags att prioritera mig själv sen. Jag har aldrig gjort det tidigare och inte förrän nu när jag står här med en äldre hund som jag känner att jag är klar sen.

Blir hundlängtan för stor så kan jag alltid låna nån hund som sällskap på mina promenader eller bli dagmatte eller så. Det löser sig alltid.

nytt år som startar med huvudvärk och jag drack ju inte ens igår
Grannen festade dock från tidig EM.

Nu har dottern kommit i alla fall så vi ska käka och mysa medan det är stormvarning för kvällen

@EmmaW

Jag läser vad du skriver och funderar på nån slags lösning, minsta lilla sådan, men jag kan tyvärr inte se någon alls. På det du skriver så låter det som att du sitter fast, att det är för mycket och att du börjat sjunka med näsan under ytan.

Så vad är problemet? Kan du se det?

Som jag uppfattar problemet så har du för många djur som kräver din uppmärksamhet och holkar ur din ekonomi. Finns det nån lösning på det? Behöver du ha så många djur?

Jag tror mig förstå hur du känner och gissar jag är likadan - jag skulle aldrig vilja vara utan min hund & katt. Inte för allt i världen. Men för egen skull så kommer jag inte att skaffa mer djur när mina går bort. Hunden blir 10 och katten är 7 och sen är det djurstopp för min del. För ekonomin. Jag kommer få välja att ha dom pengarna djuren kostar i månaden kvar eller att lägga dem på nya djur och för mig är det ett enkelt val. Det är dags att prioritera mig själv sen. Jag har aldrig gjort det tidigare och inte förrän nu när jag står här med en äldre hund som jag känner att jag är klar sen.

Blir hundlängtan för stor så kan jag alltid låna nån hund som sällskap på mina promenader eller bli dagmatte eller så. Det löser sig alltid.

Jag önskar att det vore så enkelt som du beskriver det. Det hade verkligen underlättat massor. Nu finns det redan en plan om varför tex en till hund kom in mitt hem. Det finns också en plan om att avveckla en häst men det är ju inte aktuellt nu i alla fall förrän jag fått dom friska.
Djuren finns i mitt liv av en anledning. Det är lätt att säga (ursäkta min lättstötthet här, jag är trött och lite överkänslig just nu)och tro att man klarar sig utan dom. Jag har ingen familj, inga vänner förutom dom här på buke och jag skulle ligga död och begraven för länge sen om det inte vore för min häst. Hon är mitt allt och jag mår väldigt dåligt när jag märker att hon mår dåligt. Mitt stora problem är att mina djur är sjuka och det tycks aldrig ta slut och jag har inget sparande att ta av. Jag har heller ingen jag kan be om hjälp och avlasta mig så jag får återhämta mig. Jag står helt själv med allt vad det innebär. Jag jobbar dessutom mitt i allt både på mig själv, jobbet och att få ordning på mitt liv och fixa allt innan studierna. Att min rygg har krånglat massor har inte heller underlättat. Det har helt enkelt blivit för mycket med allting på en gång att orka med själv.

Men nu har jag löst den ekonomiska biten och med det försvinner en stor portion ångest! Och kanske kan jag trots allt ordna så jag får sova ut lördag och tisdag.
Nu ska jag ta hundarna på en långpromenad i blåsten och hoppas att vi inte blåser bort :)

Jag önskar att det vore så enkelt som du beskriver det. Det hade verkligen underlättat massor. Nu finns det redan en plan om varför tex en till hund kom in mitt hem. Det finns också en plan om att avveckla en häst men det är ju inte aktuellt nu i alla fall förrän jag fått dom friska.
Djuren finns i mitt liv av en anledning. Det är lätt att säga (ursäkta min lättstötthet här, jag är trött och lite överkänslig just nu)och tro att man klarar sig utan dom. Jag har ingen familj, inga vänner förutom dom här på buke och jag skulle ligga död och begraven för länge sen om det inte vore för min häst. Hon är mitt allt och jag mår väldigt dåligt när jag märker att hon mår dåligt. Mitt stora problem är att mina djur är sjuka och det tycks aldrig ta slut och jag har inget sparande att ta av. Jag har heller ingen jag kan be om hjälp och avlasta mig så jag får återhämta mig. Jag står helt själv med allt vad det innebär. Jag jobbar dessutom mitt i allt både på mig själv, jobbet och att få ordning på mitt liv och fixa allt innan studierna. Att min rygg har krånglat massor har inte heller underlättat. Det har helt enkelt blivit för mycket med allting på en gång att orka med själv.

Men nu har jag löst den ekonomiska biten och med det försvinner en stor portion ångest! Och kanske kan jag trots allt ordna så jag får sova ut lördag och tisdag.
Nu ska jag ta hundarna på en långpromenad i blåsten och hoppas att vi inte blåser bort :)
Vad skönt att ekonomin löste sig nu i alla fall. Hoppas du får sova lite nu de dagarna

@EmmaW

Inte be om ursäkt :) Du har min fulla förståelse ang djuren, som jag sa - jag är likadan.

Men vi pratar samma språk och det är ju oxå en bekräftelse på att jag uppfattat dig rätt - problemet ligger i att djuren är sjuka och det holkar ur din ekonomi. Att du är ensam och att allt blir dig övermäktigt.

Jag önskar att jag kunde hjälpa dig, på minsta lilla sätt, men jag kan tyvärr inte hitta nån lösning på det heller :(

Men så skönt att det löst sig med pengar nu iaf!

Man är olika. Jag skulle aldrig våga ha så många djur utan sparkapital. Men jag behöver trygghet för att må bra.
Jag hoppas att det löser sig för dig nu och att djuren håller sig friska nu.

Hade velat åka till en minneslund idag, åtta månader utan mamma på jorden. ..och första året hon inte finns med mig i fysisk form :cry:
Jag vet inte om det är så lätt att ta sig till en minneslund i uppsala med dåligt lokalsinne och noll koll på bussar, om det ens går att åka buss till någon av dem utan större problem...

Vv var svårt att komman upp ur sängen idag. Men behöver äta lite tror jag, har fått svar på mitt mail om häst så vi får se om jag kanske passar vad de söker :) Myskatten har legat i sängen med mig länge och myser nu i soffan med mig :)

Hade velat åka till en minneslund idag, åtta månader utan mamma på jorden. ..och första året hon inte finns med mig i fysisk form :cry:
Jag vet inte om det är så lätt att ta sig till en minneslund i uppsala med dåligt lokalsinne och noll koll på bussar, om det ens går att åka buss till någon av dem utan större problem...

*stor kram* Hade jag varit i närheten hade jag gärna skjutsat dig.

Fyran till Villavägen Norra. Gamla Kyrkogården har en minneslund.

Äntligen en ledig dag:)
Se hur hård stormen blir idag. Hästarna kommer inte vilja stå inne idag med. Då får de spader. Min tyckte det var pest att stå inne på nyår.
Han får ju boxpanik av det. Skulle inte fungera att han honom på stallO_o Blir ett monster då.

Vaknat utsövd :p Måste vara flera månader sen det hände sist och fast jag sovit utan mannen inatt. Annars sover jag alltid bättre bredvid honom :love:

Helt amazing!

Och idag är det sjukgymnasten som gäller först och främst, sen behöver det donas med ärenden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
4 630
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
728
Svar
18
· Visningar
302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat