@EmmaW
Jag läser vad du skriver och funderar på nån slags lösning, minsta lilla sådan, men jag kan tyvärr inte se någon alls. På det du skriver så låter det som att du sitter fast, att det är för mycket och att du börjat sjunka med näsan under ytan.
Så vad är problemet? Kan du se det?
Som jag uppfattar problemet så har du för många djur som kräver din uppmärksamhet och holkar ur din ekonomi. Finns det nån lösning på det? Behöver du ha så många djur?
Jag tror mig förstå hur du känner och gissar jag är likadan - jag skulle aldrig vilja vara utan min hund & katt. Inte för allt i världen. Men för egen skull så kommer jag inte att skaffa mer djur när mina går bort. Hunden blir 10 och katten är 7 och sen är det djurstopp för min del. För ekonomin. Jag kommer få välja att ha dom pengarna djuren kostar i månaden kvar eller att lägga dem på nya djur och för mig är det ett enkelt val. Det är dags att prioritera mig själv sen. Jag har aldrig gjort det tidigare och inte förrän nu när jag står här med en äldre hund som jag känner att jag är klar sen.
Blir hundlängtan för stor så kan jag alltid låna nån hund som sällskap på mina promenader eller bli dagmatte eller så. Det löser sig alltid.