Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast nu är hon mycket rädd och gömde sig i klösträdet stackarn :(
Stackars liten :(

Utsikten hos oss är något helt extra, jag ser alla fyrverkerierna ända till stan och till jobbet 1.8 mil därifrån. Men jag önskar dom vore tysta, allt jag tänker på är alla stackars djur och människor som mår dåligt och är rädda och flyr i panik. Jag avskyr människan lite i kväll för detta plågande påhitt och inser att jag nog lider mer än mina hästar. Jag avskyr verkligen fyrverkerier!

@EmmaW låter det mycket hos dig, eller ser du dem bara? De är ju väldigt vackra att se på.
Jag hör ett dovt smällande nu när jag är inomhus med tv:n på. Jag gillar det inte :( Vill inte gå ut så länge det smäller men ska ju åka till hästarna när det lugnat ner sig och kolla så allt är lugnt. Det är dock absolut mycket lugnare här än i stan eller vid stallet. Bra för hundarna och katterna. Önskar jag kunde haft hästarna i vardagsrummet med just nu :p

Den vita fiser nåt fruktansvärt! :wtf: Vill du ha han @_husmusen_ ? :sneaky:

@_husmusen_ Pållarna mådde bra :up: Shettis var den som varit nervös av dom. Kanske var det bristen på radion? Nästa år testar jag bomull i öronen på henne med tror jag. :)

Skönt att hon kommit fram :up:

Nu ett halvtfullt ;) glas vin, tv sen sova ....zzzz

hunden är fortfarande på helspänn men har kommit fram från under täcket
Ska försöka sova nu när granne slutat spela musik

@Fan of Bill och @MarieJ

Tack för pepp, det behövs verkligen nu. Är så trött och sliten, vila gör jag så gott jag kan och hinner med.

Ena ponnyn var plötsligt täckt i skållor igen :( Var tvungen att köpa ny klippmaskin eftersom ingen förståeligt vill hyra ut sin till mina smittohästar :angel:Så i i dag har jag klippt hela ponnyn, tvättat hela från topp till tå.Behandlat. Sanerat stallet och alla andra utrymmen IGEN :down: Ytterligare en kur med antibiotika är insatt på henne. Shettisen verkar ok. Den stora är tveksamt om hon svarar så bra på nedsättningen av medicinen så hon ska klippas och badas i morgon igen för att se vad som gömmer sig under pälsen..... Och så tvättar jag hästtäcken igen, dygnet runt och sanerar. Jag har lagt över halva lönen på bara mediciner och behandling av hästarna. Jag är typ pank nu och har räkningar och sånt kvar än att betala. Det går inte runt. Jag stressar mig sjuk över ekonomin, andan i halsen och ångesten siter fast unt halsen dygnet om. Drömmer mardrömmar hela nätterna :crazy:. Inga besked från försäkringsbolaget än. Inga besked från csn.
Mitt i allt i dag hittar stallägaren stallets lilla kattunge påkörd ute på vägen :cry: Hon var så liten och fin. Vila i frid lilla fina Svea <3
Jag skulle nog behöva lite hjälp men jag vet inte hur eller vem jag ska be och är så kass på att fråga :o

Lider med dig. Kram

Det där med ett nytt år är väl egentligen ingen speciellt.
Det fortsätter att rulla på.
Oroar mig för mkt men i dag ska jag försöka låta bli och njuta av vänners sällskap.

Hästen är sämre och hade en aktiv skålla i morse.
Jag dör nu. Jag vill inte mer. Själen är som en hög med aska.
Ska jobba i morgon. Hur? Jag lyckas inte ens äta just nu :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
4 600
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
728
Svar
18
· Visningar
302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?