Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag har jag dödslängtan . Vill bara lägga mig ner och dö. Jag orkar inte mer. Jag vill inte mer. Själen är som en uttorkad trasa som kastats mellan taggbuskarna för att till sist hamna under ett nedblåst träd.
Jag vill bryta ihop. Vill gråta men kan inte. Kroppen kämpar på. Naprapaten varnar om bieffekter och ångesten vägrar lämna min sida.
Jag vill inte vara stark längre. Jag vill ge upp och lägga mig ner och dö.
Vet känslan. Men du har visat att du är en kämpe. Kram

@EmmaW

Precis som Marie säger - du är en sann kämpe. To the bone.

Du klarar detta, men du behöver vila dig. Varenda minsta stund du kommer åt att vila.

@Fan of Bill och @MarieJ

Tack för pepp, det behövs verkligen nu. Är så trött och sliten, vila gör jag så gott jag kan och hinner med.

Ena ponnyn var plötsligt täckt i skållor igen :( Var tvungen att köpa ny klippmaskin eftersom ingen förståeligt vill hyra ut sin till mina smittohästar :angel:Så i i dag har jag klippt hela ponnyn, tvättat hela från topp till tå.Behandlat. Sanerat stallet och alla andra utrymmen IGEN :down: Ytterligare en kur med antibiotika är insatt på henne. Shettisen verkar ok. Den stora är tveksamt om hon svarar så bra på nedsättningen av medicinen så hon ska klippas och badas i morgon igen för att se vad som gömmer sig under pälsen..... Och så tvättar jag hästtäcken igen, dygnet runt och sanerar. Jag har lagt över halva lönen på bara mediciner och behandling av hästarna. Jag är typ pank nu och har räkningar och sånt kvar än att betala. Det går inte runt. Jag stressar mig sjuk över ekonomin, andan i halsen och ångesten siter fast unt halsen dygnet om. Drömmer mardrömmar hela nätterna :crazy:. Inga besked från försäkringsbolaget än. Inga besked från csn.
Mitt i allt i dag hittar stallägaren stallets lilla kattunge påkörd ute på vägen :cry: Hon var så liten och fin. Vila i frid lilla fina Svea <3
Jag skulle nog behöva lite hjälp men jag vet inte hur eller vem jag ska be och är så kass på att fråga :o

@Fan of Bill och @MarieJ

Tack för pepp, det behövs verkligen nu. Är så trött och sliten, vila gör jag så gott jag kan och hinner med.

Ena ponnyn var plötsligt täckt i skållor igen :( Var tvungen att köpa ny klippmaskin eftersom ingen förståeligt vill hyra ut sin till mina smittohästar :angel:Så i i dag har jag klippt hela ponnyn, tvättat hela från topp till tå.Behandlat. Sanerat stallet och alla andra utrymmen IGEN :down: Ytterligare en kur med antibiotika är insatt på henne. Shettisen verkar ok. Den stora är tveksamt om hon svarar så bra på nedsättningen av medicinen så hon ska klippas och badas i morgon igen för att se vad som gömmer sig under pälsen..... Och så tvättar jag hästtäcken igen, dygnet runt och sanerar. Jag har lagt över halva lönen på bara mediciner och behandling av hästarna. Jag är typ pank nu och har räkningar och sånt kvar än att betala. Det går inte runt. Jag stressar mig sjuk över ekonomin, andan i halsen och ångesten siter fast unt halsen dygnet om. Drömmer mardrömmar hela nätterna :crazy:. Inga besked från försäkringsbolaget än. Inga besked från csn.
Mitt i allt i dag hittar stallägaren stallets lilla kattunge påkörd ute på vägen :cry: Hon var så liten och fin. Vila i frid lilla fina Svea <3
Jag skulle nog behöva lite hjälp men jag vet inte hur eller vem jag ska be och är så kass på att fråga :o

Bena ut vad du behöver hjälp med först så kanske det blir lättare.

Bena ut vad du behöver hjälp med först så kanske det blir lättare.
Jag behöver hjälp ekonomiskt för att klara mig fram till nästa lön. Har sadeln på annons men marknaden är ju sjukt trög därute:(
Och så behöver jag få sova ut,har så sjukt svårt att gå och lägga mig innan 23 pga av all ångest och hästen ska ha medicin tidigt.... men jag kan nog ändra hästens medicin till kvällen men så måste jag hitta någon som kan morgonfodra åt mig också.

Jag behöver hjälp ekonomiskt för att klara mig fram till nästa lön. Har sadeln på annons men marknaden är ju sjukt trög därute:(
Och så behöver jag få sova ut,har så sjukt svårt att gå och lägga mig innan 23 pga av all ångest och hästen ska ha medicin tidigt.... men jag kan nog ändra hästens medicin till kvällen men så måste jag hitta någon som kan morgonfodra åt mig också.

Börja med sovandet då, bara en rejäl sovmorgon kan ju göra underverk.

Sen kanske det finns någon du kan låna av, med lång avbetalning.

Börja med sovandet då, bara en rejäl sovmorgon kan ju göra underverk.

Sen kanske det finns någon du kan låna av, med lång avbetalning.
Ska försöka. Har ingen som jag kan be fodra tyvärr sådär på rak arm. Jag har redan lånat lite för att ta mig runt och trodde det skulle räcka. Jag hade inte räknat med ett sånt här bakslag riktigt och jag tror inte jag får låna mer. Fan vad jag hatar att inte ha en sparande att ta av :arghh:

*känner mig rätt värdelös nu *

Ska försöka. Har ingen som jag kan be fodra tyvärr sådär på rak arm. Jag har redan lånat lite för att ta mig runt och trodde det skulle räcka. Jag hade inte räknat med ett sånt här bakslag riktigt och jag tror inte jag får låna mer. Fan vad jag hatar att inte ha en sparande att ta av :arghh:

*känner mig rätt värdelös nu *
Vet hur det är Emma och kan inte komma med nåt bra förslag
Jag lyckas i stort sett aldrig komma ikapp för alltid är det nåt.
Nu var drt hunden och kaninen...
Hoppas verkligen det löser sig

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
4 576
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
728
Svar
18
· Visningar
302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?