Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tre grader i sadelkammaren vid vattnet :eek: Det där elementet har verkligen gjort sitt nu :devil: Hv bortresta.
Nödlösning: kupevärmare :rofl:

Städat, tvättat,diska och lagat mat. Haft strömavbrott 2 gånger :meh:

Nu en dusch sen mysa under filten framför min sprakande brasa och mitt sprakade doftljus :love:

VV
har att se fram emot en dag av tjat och gnat och skuldbeläggande imorgon. Men nu orkar jag inte jobba mer för ikväll/natt. Förkyld, oooont i halsen och skyhög feber.. ser dubbelt och suddigt.ingen idé att försöka jobba då

Jag borde ha sovit för lääääänge sedan, mem fastnade för en (till) serie på Netflix så ba "men bara eeeeett avsnitt till..." - och så var första säsongen slut :o

-18 i Tierp.

Min bil startar inte utan sladd om det är kallare än -10 ute. Hoppas jag kommer hem från jobbet också :p

-19.5 ute, 20 grader varm och skönt inne :up:

Luftfuktighet 40% inne :banana:
-18 i Tierp.

Min bil startar inte utan sladd om det är kallare än -10 ute. Hoppas jag kommer hem från jobbet också :p
Jag har varmt och skönt i min lägenhet. Fryser aldrig.
-15 ute, det hatar jag verkligen.

Jisses vad kallt ni har det! Här var det -10 igår och det tyckte jag var mycket!:eek:
Jag kommer på en enda fördel med kylan, det blir inte lerigt. Men nackdelarna är fler, knagglig hage, vattenslangen till hästarna fungerar inte och min bil vägrar starta:crazy:
Jobba ikväll, vill inte:yuck:

Jisses vad kallt ni har det! Här var det -10 igår och det tyckte jag var mycket!:eek:
Jag kommer på en enda fördel med kylan, det blir inte lerigt. Men nackdelarna är fler, knagglig hage, vattenslangen till hästarna fungerar inte och min bil vägrar starta:crazy:
Jobba ikväll, vill inte:yuck:
pappa gjorde alltid en runda med bilen och en vält efter på kvällarna när det började luta åt att det kunde frysa på.
Då slapp vi alla stukade kotor.
väldigt smidigt, vi hade ju inte nån traktor så hans gamla merca diesel funkad lika bra

nu struntar jag i elräkningar och kör extraelementet fast värmen funkar.
Det är alldeles för kallt inne med golvdrag mm
Har täckt dörren och ett fönster

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 548
Senast: Krålus
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
726
Svar
18
· Visningar
300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat