Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Emma massa kramar vännen!

Vv har lite ångest över att gå till jobbet med mitt fulblekta hår. Nåja ska vara inne på labb så inte så många som kommer se. ;)

Dåkan jag muntra upp med lite fnissig skadeglädje.
Om man jobbar på en support bör man ha åtminstone lite koll på hur saker funkar. Det är rätt grundläggande.

Inte göra som Comhems support som grannen hade kontakt med pga det usla och svajiga nätet. Kundtjänst förvissar sig: -Du har alltså internet, telefon och TV via fibern.
-Ja.
-Då testar vi. Dra ur den svarta strömsladden ur modemet.

..och där dog den telefonlinan.....

Hmm, undrar om det är samma som jobbat på Glocalnet tidigare ;) Jag tankar alltid ner mina mail från min "officiella" mail till ett program på datorn men kan givetvis kolla dem på webmailen så länge jag inte tankat ner dem.

Nåväl, jag hade problem med att tanka ner dem (programmet fick inte kontakt med servern) så jag ringde supporten. Givetvis hade jag loggat in på webmailen för att kolla om något viktigt hade kommit. Supporten var HELT säker på att när jag kollat webmailen så kunde jag inte tanka ner dem :meh: Jag förklarade UPPREPADE gånger, med olika varianter, att jag LÄST dem inte RADERAT dem men det gick bara inte in. Det kombinerat med en manlig "lilla gumman du kan inte datorer"-attityd :wtf: gjorde att jag begärde att få prata med chefen. Chefen var väldigt stöddig innan jag förklarat problemet. Sedan blev han tyst och sa efter ett tag att jag hae ju rätt :p

Det visade sig att de ändrat en inställning på sin server som gjorde att jag var tvungen att ändra inställningarna i mitt mailprogram.

Har tränat och ätit frukost. Tittat på dagens julkalenderavsnitt. Gillar den mycket i år.
Snart ska jag och min systerdotter till badhuset. Inte min grej men vad gör man inte för dom små liven. <3

Alla klappar inslagna och fått ett rim på sig. Bara hoppas de blir uppskattade nu.
Började putsa några fönster men blev inte så många, insåg att de var mer skitiga invändigt än utvändigt (spindel lort mestadels)
Aja får fortsätta en annan dag..

Hela ryggen tejpad så nu ska här städas, lilla granen ska kläs, julgodis, två nejlikoapelsiner ska göras och de få julklappar jag har att ge bort till de få jag har att ge till ska slås in. Woop woop! :banana:

Jösses vad trött jag är idag :crazy:

Ska ge hästarna kraftfoder och sen undrar jag om inte höet är slut också.

Har ett antal kakor till morfar kvar att baka.

Tvätta lilla vita hunden så han kam följa med imorgon osv.

Fick jag av sköterskan igår, "rejäl muskelinflammation" naproxen och alvedon i högdos.
Sjukgymnasten sa att tejpen kan sitta upp mot en vecka, för min del kan den gärna få sitta lääääänge!

har handlat massor med julmat igår och idag. Var meningen att vi skulle fira jul hos mamma i Jönköping..
men min kära man ramlade och slog sig illa så vi är hemma och firar jul istället. Min pappa kommer hit och firar med oss. Blir nog bra iallafall det här :)

har handlat massor med julmat igår och idag. Var meningen att vi skulle fira jul hos mamma i Jönköping..
men min kära man ramlade och slog sig illa så vi är hemma och firar jul istället. Min pappa kommer hit och firar med oss. Blir nog bra iallafall det här :)
Ogillar skador men gillar resten.

Avskyr löning, avskyr att handla och att pengarna aldrig räcker men nu är det gjort och så har hästen fått sin medicin uthämtad igen. 700kr i veckan i 3 veckor till :crazy:
Pengarna var slut redan långt innan. God jul till mig :(

Jag funderar på o beställa stolar och lite annat från IKEA, undrar hur det är med leveranserna nu när det är helgdagar...de levererar väl bara på vardagar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
3 811
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 855
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
714
Senast: Malin_L
·
Svar
18
· Visningar
298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok