Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy mina fötter/hälar bråkar:down:
Har så ont. Får se om det blir till att boka läkarbesök. Vad nu husläkare kan göra.

Pållens insektsallergi har blivit värre :down:knotten är som galna :crazy: I dag blir det massa smörj och regntäcke för att lindra. Nästa säsong ska ordentligt exemtäcke införskaffas eftersom flugtäcket inte räcker till längre. Hur vanligt är det att en halvblodskorsning får eksem vid 12 års ålder?!? :confused:
Skönt att säsongen snart är över och att jag ska ha dom hemma nästa. :love:

Pållens insektsallergi har blivit värre :down:knotten är som galna :crazy: I dag blir det massa smörj och regntäcke för att lindra. Nästa säsong ska ordentligt exemtäcke införskaffas eftersom flugtäcket inte räcker till längre. Hur vanligt är det att en halvblodskorsning får eksem vid 12 års ålder?!? :confused:
Skönt att säsongen snart är över och att jag ska ha dom hemma nästa. :love:

Det kan nog bryta ut när som. Min har ju med allergi. (Är 19 år) Kliat sig enormt denna sommar:( är först nu det börjar lugna ner sig. Fördelen med höst och vinter.
Han får klåda trots eksemtäcke tyvärr. Men det skyddar ju iaf.

Det kan nog bryta ut när som. Min har ju med allergi. (Är 19 år) Kliat sig enormt denna sommar:( är först nu det börjar lugna ner sig. Fördelen med höst och vinter.
Han får klåda trots eksemtäcke tyvärr. Men det skyddar ju iaf.
Min har som nässelutslag, främst mellan frambenen och vid flanken på höger sida. Det blir som en liten sårskorpa i mitten på dom och det kliar massor :( nu har det spridit sig trots flugtäcket som hjälpt hyfsat i sommar.

@Pigalle det som talar emot är att det inte blir några hårlösa fläckar, endast liten sårskorpa på bulan och inget hår i skorpan (som efter ett bett ) dom ökar i antal om hon varit utan täcke när insekterna är som värst. Det har inte regnat nåt här på länge och i går morse blev jag själv brutalt uppäten under utsläppet. Tanken har så klart slagit mig men ingen av dom andra två har minsta lilla och dom delar ju allt, hage och borstar och står dessutom gärna nära och kliar varandra. Dom verkar dessutom nästan "läka när jag pillat bort skorpan även om vissa bulor är kvar länge ändå.

Idag blir det te. Massor av te. Jag fryser, så det passar ju bra. Och så lagar jag köttfärssås och spaghetti till sambon och hans ena barn. Det kurrar i magen :crazy:

Sitter och räknar på försäkringar :cautious:
sen blir det att granska el och telefon avtalen:cautious: ....men först ska jag besöka foderleverantören för ersättningen för det dåliga fodret :up:

Har varit i trädgården och påtat lite. Fått hjälp med gräsklippning med:up:
Sen har det arma plommonträdet blivit beskuret... Förhoppningsvis inte för mkt:crazy:
Är ju bara 15 månader så får hoppas det blev rätt gjort.

Sitter och räknar på försäkringar :cautious:
sen blir det att granska el och telefon avtalen:cautious: ....men först ska jag besöka foderleverantören för ersättningen för det dåliga fodret :up:

Har lagt in alla räkningar, mycket denna månaden; vatten, försäkring, sophämtning osv. Sen kommer den roliga hösilage räkningen medO_o
Skönt när allt är betalt dock.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 557
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Svar
18
· Visningar
302
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka