Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åååå jag vill inte gå till jobbet i dag :yuck: Är så satans trött och och sliten ! Att jobba 6 dagar i veckan konstant känns, lönen blir nog trevlig dock :angel:

Idag höll en annan buss på att köra på mig vid en höger-regel.
Han fick bromsa ganska rejält pga hög fart (trots dålig sikt...)

Ropade sen på trafikledningen och gnällde på mig.

Det var alltså jag som kom (sakta) från hans höger... :banghead:

Jag har ju redan en tvätt och diskmaskin här. Tvättmaskinen köpte jag begagnad. Och diskmaskinen för arvet efter mamma.
Men nu kan jag ju sälja dem.

Jag hade behållit dem i din situation. Med tanke på att det ska finnas pengar att köpa nytt om det går sönder. Och man vet aldrig när nåt slutar fungera.

Det står hyresvärden för i så fall:) och pengarna behövs just nu
Är du säker på det?

Jag har alltid fått stå för diskmaskin själv i lägenhetsboende. Både inköp och lagande. Olika maskiner i olika lägenheter. För diskmaskin ingår ju oftast inte utan är ett eget tillval (även om det är så i denna lägenheten jag bor i nu. Men om den går sönder räknar jag med att jag får stå för en ny själv)

Klart HV står för en ny eller för reparation om den fanns där när du flyttade in
Nja inte om det är förra hyresgästen som lämnat kvar den.
Här fanns en micro när jag flyttade in 2003, den har gått sönder och hv byter inte ut den pga den inte hör till lgh. Som tur är funkar den att värma mat i ännu, problemet är att tallriken inte snurrar.

Hos mig står hv för tvättmaskinen, den finns även nämnd i hyreskontraktet vilket känns bra. Diskmaskin får jag stå för själv om jag vill ha en.

Sist jag bodde i hus blev det en kall mardröm på slutet med helt galna elräkningar för endast 16 grader inne :nailbiting:
(Brutalt snål hv som tog bort isolering utan att lägga dit ny :banghead: )

I kväll eldar jag inte utan försöker lära mig luftvärmepumpen och jag tror jag är kär :love: Härligt skön värme :up:

Dagens tråkiga är att kissen i grannhuset till stallet har somnat in i dag :cry: Hon kommer saknas oerhört. Hon var en speciell dam med en stark personlighet som inte gick någon förbi.
Vila i frid vackra lilla Emma ❤️

fick sms vid 23.30 av någon jag inte hört av på 2 veckor (och då sa han att vi aldrig mera skulle ses eller prata..typ)
han frågade om han fick sova hos mig och jag sa visst de går bra.
Han kommer och är onykter och lägger sig i sängen och somnar på 1 min.
Jag lägger mig jag med och försöker somna. Inte helt lätt med snarkande full karl bredvid sig ;)
Runt 3-3.30 så börjar han nyktra till och vrider sig i sängen och kliar på ryggen så jag tar helt enkelt och hjälper till för han verkade inte nå.
Då upptäcker ju han att "hmm.. jag ligger inte ensam i sängen.." så han tänder ljuset och säger "vad gör jag HÄR?!"
Jag svarar "ja du.. du smsade o ville sova här..."
Och så ger jag han mobilen, mobilladdaren, hemnycklarna och tändaren och han blir ännu mera förvirrad.
För då har han ju inte bara gått till mig av en slump eftersom laddaren var med. Han förstod inte alls varför han kom till mig. :)

Men han gick hem till sig och la sig nu (är ca 30 meter dit..)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 557
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Svar
18
· Visningar
302
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka