Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukskriven en vecka. Till råga på allt så ramlade min mamma ihop idag på djursjukhuset :(
Stor kram! Ta veckan och försök göra det just du behöver och mår bra av. Hoppas verkligen att du börjar må bättre snart. Så här ska du ju inte behöva ha det. Hoppas det inte var allvarligt med din mamma.

Min chef förklarade att jag inte får ut lönen som fattas förrän nästa månad. Så nu har jag brutit ihop och gråtit framför min chef också.
Fan vad jag hatar chefer, pengar och ekonomi. Jag har alltså plötsligt bara 18 kr att leva på resten av månaden och i morgon kommer Hovis och jag har varken mat eller bensin som räcker. Fan fan fan! :cry:

Min mamma mår bra, men svimmade tre ggr på djursjukhuset när hon var där med sin hund. Det har väl varit för mycket för henne nu. 2014 har varit ett jäkla år.

Min chef förklarade att jag inte får ut lönen som fattas förrän nästa månad. Så nu har jag brutit ihop och gråtit framför min chef också.
Fan vad jag hatar chefer, pengar och ekonomi. Jag har alltså plötsligt bara 18 kr att leva på resten av månaden och i morgon kommer Hovis och jag har varken mat eller bensin som räcker. Fan fan fan! :cry:

Pengar eller bristen av dem rättare sagt gör livet inte roligt :( Har du tänkt på t.ex. fb-gruppen "Änglarna runt hörnet"?

Pinsamt tyckte mamma! Men som sagt hennes föräldrar bor ju på mammas gård och i januari bröt mormor benet (Mormor har a till ö) och var riktigt hysterisk, sen dog morfar i mars, sen har jag ju haft psykproblem till och från och midsommarafton skär pappa av en sena till ett finger och fick gå med gips till början av augusti. Som om det inte vore nog så bröt mammas hund tre ben i tassen för 1½ vecka sen + att min kära mormor oxå blivit psykgalen som mig :) Vi är en underbar familj! Undra vad som händer härnäst?

Pinsamt tyckte mamma! Men som sagt hennes föräldrar bor ju på mammas gård och i januari bröt mormor benet (Mormor har a till ö) och var riktigt hysterisk, sen dog morfar i mars, sen har jag ju haft psykproblem till och från och midsommarafton skär pappa av en sena till ett finger och fick gå med gips till början av augusti. Som om det inte vore nog så bröt mammas hund tre ben i tassen för 1½ vecka sen + att min kära mormor oxå blivit psykgalen som mig :) Vi är en underbar familj! Undra vad som händer härnäst?
Jag skulle väl också tycka att det var pinsamt om det var jag, men det är ju så dumt! Det är ju inte alls pinsamt!
Ni har ju haft en jävla bergochdalbana! Minst sagt! Kram till dig och din familj!

Tack för tipset Fraggel, det var inte så här det skulle vara...
Jag ska alltså få tigga till mig mat för att överleva, hästarna får inga skor och så kan jag inte värma upp huset för jag kan inte köpa ved och så kan jag inte jobba något eftersom jag inte har bensin att ta mig till jobbet. Livet är så jävla bra ibland! Fattat inte hur jag ska ta mig igenom detta arbetspass för jag bryter ju nästan ihop så fort någon tittar på mig :cry:

Jag ska alltså få tigga till mig mat för att överleva, hästarna får inga skor och så kan jag inte värma upp huset för jag kan inte köpa ved och så kan jag inte jobba något eftersom jag inte har bensin att ta mig till jobbet. Livet är så jävla bra ibland! Fattat inte hur jag ska ta mig igenom detta arbetspass för jag bryter ju nästan ihop :cry:
Men då hur blev det så? ?
Jag har inte några råd att ge förutom att lägga upp på köp och sälj och bortskänkes om ved.
Du kanske får napp där.

Jag har inget jag kan sälja av värde. Jag har ju inte ens råd att hämta någon ved som det är just nu.

Jag ska alltså få tigga till mig mat för att överleva, hästarna får inga skor och så kan jag inte värma upp huset för jag kan inte köpa ved och så kan jag inte jobba något eftersom jag inte har bensin att ta mig till jobbet. Livet är så jävla bra ibland! Fattat inte hur jag ska ta mig igenom detta arbetspass för jag bryter ju nästan ihop så fort någon tittar på mig :cry:

Synd att du bor så långt bort för ved kunde vi ordnat här!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
5 614
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
732
Svar
2 032
· Visningar
117 557
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 865
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar