Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Saknas!!!! 12 ensilagebalar som förmodligen kommer att flyta i-land någonstans ner mot kusten...försvann guppandes i översvämningarnas Halland under gårdagen.

I dag har jag sett en man rasta sin hund tillsammans med ett får på promenad :laugh: :laugh:
När jag bodde hemma så gick vi hela familjen och hunden med tackan som var flockledare i gruppen i hundkoppel övriga får var lösa när de skulle på sommarbete.
Det gick bra och grannar och övriga antingen flinade eller ruskade på huvudet.
Ganska praktiskt egentligen: 3 km promenad, frisk luft lite motion och miljövänligt dessutom :bump:

Får man ha dubbdäck på ett släp nu? (Båttrailer och bilen som drar den har inte dubbdäck (såklart..)).
Nej.

Du får ha dubbdäck på släpet även om bilen inte har det, men inte förrän det är tillåtet med dubbdäck för bil och det är väl först i oktober. Om ni inte har vinterväglag nu? Då måste bilen ha vinterdäck och släpet kan ha dubbdäck.

Känns som om det är fullt upp..

Idag:
-hämta ut mina linser.
-ladda på busskort.
-köra i grannstaden.
-möta en vän: handla lite mer tacostillbehör.
-få ont i magen.
-sova över (p.g.a. vi åker från grannstaden till Laxå, så får lite sovmorgon).

Imorgon:
-Halkkörning.
-Äta med en vän i grannstaden.
-Hem, packa om.
-Diska.
-Sova.

Lördag:
-Stockholm.
-Hämta två barn på Heron city samt ha nattpasset (natta tre barn o blahablaha).
-Däcka.

Söndag:
-Ha förmiddagspasset så syrran o hennes man får sovmorgon vilket de egentligen inte förtjänar för de ska äta djur som blev kokta till döds.
-Träffa en nyfunnen vän o käka veganpizza :9
-Kanske träffa en annan vän, som i vanliga fall bor i Ungern.

Måndag:
-Funderar på en tur till Goodstore (vegoaffär i Sthlm, helt utan likdelar i affären :D).

Tisdag:
-Hem, rätt så sent förvisso.

Men ack, känns som om jag inte kommer få någon ro på dagar.

Jag har städat en del idag :D

Men jag måste åka till närmsta byn och ladda mitt busskort för jag har inga pengar på VISA-kortet :mad:

Å jag börjar bli människa igen:love: Men kiropraktor skällde lite på mig för att jag väntat för länge med att komma dit :angel: så jag ska dit på måndag igen för betalning och så ska han kolla mig en gång till eftersom jag ska anstränga mig och flytta på söndag. Han sa att när jag kom dit var jag helt vit i ansiktet och när jag gick därifrån lätt röd om kinderna :D
Chefen har också fixat så jag får ta enkla passet utan massa lyft i morgon kväll så jag kan jobba igen:up:

Har snart kollat klart på säsong 3 av PLL (igen) och det var de som fanns på Netflix, ska jag se om säsong 4 och 5 får "jag" ta hem dem :o
Eller ja, jag börjar kunna det där nu, men jag får aldrig till det med text :eek:

Beställ nya täcken till två av hästarna :angel: Tyvärr fanns bara ett i lager men det andra kommer ju tids nog ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
5 874
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
735
Svar
2 032
· Visningar
117 560
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 865
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII