Tråd för värdelöst vetande del 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

Kl

En fika med en kär gammal vän blev en heldag med djupa samtal , hästar och hundar ❤️
Jag mår så bra, känner mig lycklig och hoppet lyser stort :)
Jag blev erbjuden att ta över och hyra min väns hus i dag, tidigast till hösten men det gjorde mig så otroligt glad och hoppfull om framtiden :)

Känner för första gången på väldigt väldigt länge att allt slit faktiskt börjar ge resultat och betala sig :)
Underbart! Vad glad jag blir! :love:

VV idag är inte ryggen lika arg som igår så låter nog bli att försöka få en tid på jourcentralen och kör på apotekets receptfria smärtstillande :)

Vad är det för fel på ryggen? :(

Jag "dansade" igår för första gången på över 2 veckor, kände mig stelare än stelast, men ryggen höll.
Förvarande instruktören (efter att ha rådfrågat hur jag skulle hjälpa ryggen bäst under passet) att de kanske får lyfta ut mig eller något :rofl:
Det var t.om. en som hade märkt att jag var borta, och frågade hur jag mådde, det var fint :)

Jag hade bäddat sängen igår och när jag puttade in den så knäckte/låste ländryggen sig. Jag misstänker att jag "puttade ut" en disk i ryggen som i höstas gav mig svåra ischiasbesvär (jag har en historik av ländryggsbesvär sedan 2 år, men fick ingen "diagnos" förrens i höstas). Igår hade jag så ont att jag inte kunde göra mina övningar jag har, idag vågar jag nog mig på det efter att jag skaffat lite smärtstillande på apoteket, ska bara ta mig dit först :)

Vad skönt att ryggen höll iaf! :)

kl

VV: Så nice att vara ledig på måndagar och fredagar! Långledighet för mig varenda vecka!:D

Lyx!!:)

Jag är glad att jag klarat av att jobba denna långa veckan med knepiga turer.

*Kl*

Jag vill göra en privat "kokbok" och ge till t.ex. mamma, några vänner och sådär. Jag har hittat ett ställe på internet som man kan få det i bokformat men har en allmän fråga:

Kan man använda andras recept? Jag har ingen tanke på att göra den "offentlig" så många kan köpa, utan jag vill liksom göra en liten bok med braiga recept (så kan de heller inte kontra med "vet ju inte vad du kan äta" :D

Är det lagligt eller inte? Boken ska som sagt INTE säljas, utan användas för enbart privat bruk.

Jag är ju inte säker, men om man dels är för privat bruk, jag antar de finns ute på internet eller dylikt och om du anger vart de är ifrån så ser inte jag varför någon skulle ta illa upp (hur de nu ens skulle få reda på det :p). Men som sagt är jag inte säker :)

VV ibland undrar jag varför människor jag finner intressanta ska bo så långt bort för!

Jag har ju inte ens somnat än!!!!

Ska strax sova, ska bara se färdigt dumma mej :)

*Kl*

Jag vill göra en privat "kokbok" och ge till t.ex. mamma, några vänner och sådär. Jag har hittat ett ställe på internet som man kan få det i bokformat men har en allmän fråga:

Kan man använda andras recept? Jag har ingen tanke på att göra den "offentlig" så många kan köpa, utan jag vill liksom göra en liten bok med braiga recept (så kan de heller inte kontra med "vet ju inte vad du kan äta" :D

Är det lagligt eller inte? Boken ska som sagt INTE säljas, utan användas för enbart privat bruk.

Kan inte tänka mig att det inte skulle vara okej, du är ju inte ute efter att tjäna pengar på den.
Om inte annat kan du ju bara ange någon källa pä recepten?
Vv: ETT avsnitt kvar av sista säsongen på PLL...och nu är det påsklov, så vad ska jag roa mig med?
Börja om från början? :rofl:

...och jag har inget minne av att jag skrev det där i morse! :eek:
Vv: Tack vare(?) oförsiktigt bussåkande i typ 2 timmar före slutbedömningen hos ortoped så var axeln alldeles lagom provocerad för att han skulle kunna bedöma ordentligt - och det var inget snack om saken - 7/5 får jag träffa narkosläkare för ett förberedande samtal, om det inte blir ett absolut nej där så kommer det bli operation! :nailbiting:

Jag hoppas att det inte blir nej och att operationen ska hjälpa mot dina besvär!

VV är så seeeeeeeeeg, men är superskönt att vara ledig och knappt jobba alls denna veckan!

kl

VV: har köpt ett intressant nagellack som jag är mycket nöjd med!:D

Det är måndag och jag längtar redan till helgen då det blir långledigt. Är på väg hem på tåget och hoppas att mitt paket med smink har kommit idag med posten och väntar på mig i brevlådan

Jag hoppas att det inte blir nej och att operationen ska hjälpa mot dina besvär!
Det hoppas jag med, men så kom jag på att det blir ju konvalecens också :cool:
D

Jag var lagom mör när jag kom dit, så när jag skulle anmäla mig i kassan sa jag "jag ska träffa....någon...kl 13"
- men du, "Någon" jobbar inte här :rofl: Du ska träffa XX :D

Pendlar mellan oändlig trötthet, illamående och jättepigg. Stabilt!
Urk. Låter jättejobbigt, och igenkännande :(

VV: BodyJam, here I come! :bump:

kl

VV: Har precis kollat sista avsnittet av ponnyakuten. Blödig som man är satt jag och grinade!:rofl: Undrade också vadfan det där sista var!:rofl: Med Tobbes elbil!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 334
Senast: Tarnin
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
763
Senast: Tilly_85
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 580
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits