Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30
Usch! Stackars E!
VV: jag är så förbaskat glad över att det faktiskt finns ärliga människor i samhället!
Hela kvällen igår, och hela fm idag mådde jag så fruktansvärt dåligt över att mina nycklar var helt borta.
Åkte tidigare till passhunden för att hinna kolla på gymmet ifall de låg kvar i skåpet där, men icke.
Så då lånade jag nyckel av "lillhusse" som slutade kl 15 (jag hade DBT 13.30...säger sig självt att det inte hade gått ihop!) för att kunna låsa när jag gick ut med hunden.
Ringde hyresvärden och kollade om de fått in några nycklar, men icke. Ringde till "stora" gymmet för att se om de kanske fått in dem där (långskott...) men fick veta då att lilla gymmet (som är i porten bredvid passhunden) för en gångs skull var bemannat, så jag gick dit. Men nej, ingenting.
Ringde polisen och hörde med dem, de sa att jag skulle komma förbi och kolla, så kom jag på att jag kunde ta med lilla vovven (som lämpligt nog inte bor långt ifrån polishuset
) och rasta honom samtidigt, men visste inte om jag fick ta med honom - så jag ringde IGEN, och jodå, han fick följa med.
Så vi gick dit...jag hade inga större förhoppningar (men ändå, det var mitt SISTA hopp! Jag såg ju problemen framför mig, låsbyten - som skulle bli dyrt för mig, och krångligt för dem) meeeen...
DÄR VAR DE!!!
Polisen i receptionen sa att jag hade tur, för det är ändå relativt sällan som folk faktiskt lämnar in upphittade nycklar dit...
Och jag blev så glad, lättad och tacksam så jag grät hela vägen hem till passhunden
Men då hade jag ju fortfarande lillhusses nyckel, så jag kunde fortfarande inte åka till DBT:n trodde jag (han skulle vara hemma till 15) men det löste sig OCKSÅ...så verkligen ALLT löste sig idag!!
(Det kändes dessutom okej med kuratorn...!)