Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Hmm jag behöver ju inte sova för är ledig imorgon. Surfa runt lite på nätet istället.

jobbigt...jag brukar ta en valeriana forte då och somnar snabbt :up:

kl

Kan ju inte ta sånt, men har lergigan.
Brukar bli trött så småningom på det :)

Emma kommer en bild imorgon när jag slagits färdigt med henne och hon kanske inte är helt sur längre ;) Hon är en katt med rejält humör den lilla donnan :) Men ska bli skönt att få dela bostad med henne igen :)

VV nu ska jag bara diska, packa upp efter semestern, packa lite inför att sova hos pappa, ställa fram allt så det är klart när jag och lilla Liza kommer hem imorgon :)

Mitt ena marsvin låg död i buren imorse :(
Misstänker att de är äldre än vad som påstods när jag fick dem.
Inget att göra åt, kompisen ska få vandra samma väg. Han gillar inte att vara ensam :(

Är de nu äldre än vad som sagts, han har vissa ålderstecken han inte borde ha, så är det ju bara en stressfaktor.
Dessutom hade de tydligen flyttat runt en hel del innan jag tog dem.
Känns inte bra att först ska han förlora kompisen och sen flytta på det.
Han är dessutom rätt dominant så i så fall måste han flytta till nån som har en unge så kanske det funkar.

Så tråkigt :( kan han inte bo ihop med en eller flera av kaninerna? Jag hade ett marsvin så i många många år efter det ena dom och det funkade kalas.

En av kaninerna kanske skulle funka, men har ingen bur som passar.
Marsvinsburen är för låg för det.

En vän till mig har böjt till och satt kompostgaller runt om i stället för hennes bur var för låg. Det kanske vore nåt?O_o

kl
Har beställt blankett för att låsa min journal nu. Har funderat på det länge och bestämt mig. Känner mig otroligt fri i beslutet att inte bli bedömd på hur jag mått tidigare och vad som skrivits utan för hur jag mår just i dag :)

Dop imorgon.
Lust att gå = noll.

Men det är sambons bästa vän med fru som ska döpa deras första gemensamma så det är ju inte så mycket att välja på.

Jobbar hela morgonen innan dopet så jag måste åka direkt från jobbet. Jag har egentligen inga kläder att ta på mig eftersom jag inte blivit så fet. Så jag funderar helt enkelt på att gå i uniformen.

Vad jobbigt :(

Vv: har blivit knäpp??har aldrig varit mycket för smycken och ringar och sånt, men nu vill jag ha allt :)
Min favoritring är en i plast med fejkdiamanter som en person jag verkligen ogillar trodde var äkta.
Jag rättade henne inte :rofl:
Men den försvann nu i städningen ju :(
Alla andra ringar i guld har jag sålt och min andra favoritring i sten tappade jag i våras.

Haha under alla år med hästar och inom vården gjorde att man glömde vad som fanns :)
Nu kan jag ju ha allt det.
Fast saknar hästarna enormt men :)

Kl
Jag klurande på det i går att prata med grannen igen så jag kan använda sovrummet igen.
I dag fick han besök av sina stödpersoner från kommunen och jag ringde på och vi har haft ett bra pedagogiskt och lugnt samtal och en plan om att han ska vara tyst efter kl22 och i annat fall använda hörlurar. Och jag fick uppbackning av personalen. Så kanske kanske att det funkar lite bättre nu så jag kan sova men framför allt min hantering av situationen känns guld det blir nog människa av mig med en vacker dag

kl
Har beställt blankett för att låsa min journal nu. Har funderat på det länge och bestämt mig. Känner mig otroligt fri i beslutet att inte bli bedömd på hur jag mått tidigare och vad som skrivits utan för hur jag mår just i dag :)

Låsa? Menar du spärra? Den är ju bara spärrad för andra vårdgivare då, den mottagning som skrivit anteckningarna kan alltid se dem och även andra mottagningar som hör till samma "administrationsområde".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 407
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 987
Senast: netia
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka