Tråd för värdelöst vetande del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 29

Borde ta en promenad, men måste äta nåt.
Håller på att städa, men det går trögt ju:(
Har för mycket skit ju!!

Ska kolla igen och maila och fråga :)
M

Då får du gärna återkomma, eftersom du inte vill tala om vilket företag det gäller så att jag kan kolla själv.:D

Greklandsresande är något jag pratar om i princip dagligen, det är därför jag är nyfiken på lösningar som jag aldrig hört talas om.

Sidan jag hittade hotellen på hette goskiathos, men flyginfon fick jag via mail från en person som hjälper till att boka hotellen.

Jag tog inte prisinfon på flyg på största allvar eftersom de resorna inte släppts än. De kan ju inte ge prisinfo som inte finns. Det som sades var 400kr och uppåt.
Men vi får se.. Kan hända jag måste ändra resedatum beroende på utgången på vårdnadstvisten.

Aha, tack! Kollade dem lite snabbt nu. Eftersom de skriver att det är direktflyg är det alltså charterarrangörerna de menar - och då får du antagligen räkna med mellan 3000 och 4000 per person för flygstol, beroende på när du åker.

Det finns inga 400-kronorsresor till Grekland. Jo förresten, för någon vecka sedan kunde man flyga Rhodos ToR för 395 kr - om man åkte dagen efter. Det beror på att skolorna började då, sommaren har varit fin och det gick att göra sistaminuten-fynd. Men Sista minuten är ju uteslutet om man som du redan bokat hotell, då måste du ju veta att du kommer iväg.

Ett företag som pratade om 400 kr och uppåt skulle jag inte betrakta som seriöst, faktiskt.

Senast ändrad:

Jag kikade på Apollo nu. De tar 4000 för en vecka i september - på sista minuten. Det är skitdyrt.

Finns ju som sagt möjlighet att boka om om jag hittar nåt annat :)
Svårt att hitta billig charter när man åker en vuxen och ett barn med.. Alla priser inkluderar 2 vuxna och 2 barn eller 1 vuxen och 2 barn osv

Jo, det är dyrt. Men det ser inte ut som om det blir särskilt mycket billigare med goskiathos lösning... Just pga att flygstolarna är dyra. När på säsongen vill du åka?

Har ju dottern två veckor i stöten, beroende på vad för jobb jag får kan jag ju åka när som.
Som lärare är det ganska lätt att få ledigt för dottern så.
Men det ska vara runt 24 grader och badvänligt :)

Billigast brukar vara vid skolstarten i augusti. Men då börjar väl din dotter skolan också... Allt under barnens sommarlov är dyrt, förstås.

Om jag var du skulle jag kika när chartern släpper sina resor i cirka november. Airtours brukar kunna ligga lite billigare än de andra.

Utan att veta något om boendet du bokat så låter priset på det ok. Men du kan inte räkna med att komma under 3000 per flygstol.

Billigast brukar vara vid skolstarten i augusti. Men då börjar väl din dotter skolan också... Allt under barnens sommarlov är dyrt, förstås.

Om jag var du skulle jag kika när chartern släpper sina resor i cirka november. Airtours brukar kunna ligga lite billigare än de andra.

Utan att veta något om boendet du bokat så låter priset på det ok. Men du kan inte räkna med att komma under 3000 per flygstol.

Lite roligt rörande charter är att för 3veckor till teneriffa med Ving sverige betalar jag 23000
medans om jag hade kollat och bestäld på Norska Ving hade resan endast kostat 13000 för samma hotell, flyg och allt övrigt.

Kanske något för er andra som reser att kolla med, om det kan bli billigare att använda de norska och danska systerbolagen:D

Lägg på 12% ( norsk pris*1,12=att betala i SKR) på priset norska priserna för att få priset i svenska :)

kl

VV: Har åkt runt med sambon ute i skogarna här hemma! Så mysigt!

vv: 11 timmar på akuten i går/natt, massa morfin och röntgen som var ua. sömntabletter, lyckats sova hela 4 timmar med det och öronproppar, bokat tid hos kvinnojouren och så troligtvis en infektion efter aborten så i morgonbitti är det läkarbesök igen men innan dess besök hos hyresvärden med mina nya grannarna.......

Snälla någon skjut mig snart känns det som! :banghead::(

Kämpa på Emma! Du har resonerat så klokt och fattat så bra beslut, både kring aborten och polisanmälan. Nu gäller det bara att du tar dig igenom skiten. Men du har gjort rätt.

Håller med mandalaki! Du har gjort rätt!

kl

VV: Ska till kiropraktorn idag!

Emma jag tycker du är så klok och stark och jag hoppas att allt kommer lösa sig och bli bra!

VV åt kantarellmacka till frukost!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
639
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Nu stör det mig att man kan längta efter Cadburys när man har Marabou tillgängligt. :D:p
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 748
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
8
· Visningar
1 164
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok