Tråd för värdelöst vetande del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 29

Jag kunde inte sova i natt, jag var vaken till fyra i morse och har knappt sovit fyra timmar...jag vet inte riktigt hur jag fortfarande kan fungera eftersom jag knappt ätit/sovit sista dygnen pga av oron men framför allt all smärta i kroppen
:(
Jag har i alla fall varit hos polisen i dag och anmält honom, har även på polisens inrådan ansökt om ett besöksförbud. Det svåra för mig just nu är att hantera rädslan som jag känner, jag låser om mig, går inte ut utan telefonen i handen, spanar omgivningen varje gång jag är ute i jakt på att lyckas se honom om han skulle dyka upp tex i affären/hundpromenad och sånt för jag vill för allt i världen inte bli överraskad av att han står plötsligt framför/bakom mig.
Han är ledig i helgen och skulle igentligen ha sin son, men eftersom sonen numera räknas som brottsoffer och visat tydliga tecken på förskola och hemma på oro och aggressivitet vill inte hans mamma släppa iväg honom så klart. Mitt x kommer därmed få reda på anmälningarna i dag/kväll/morgonbitti och jag anar starkt att han inte kommer anse sig "klar" med mig då....men ingen kan igentligen riktigt veta hur han tänker eller kommer agera....ska försöka vara hemifrån så mycket jag kan i helgen pga av djuren då jag inte känner mig riktigt säker här hemma. Jag vill inte låta rädslan ta överhanden för då har han makten över mig och styr mitt liv känns det som men jag kan heller inte riktigt låta bli. I det skick jag är i just nu har jag lixom inget att sätta emot fysiskt om han skulle söka upp mig.

Såklart du ska hålla en låg profil nu i början.
Hoppas det blir en lugn helg.
Kram

Åh, Emma. Vet inte vad jag ska skriva. Vilken jäkla nöt, tur du anmälde även om det kanske känns jobbigt. Var stark, kram! Vart finns du? Vill du inte skriva offentligt så PMa gärna om du bor i Skaraborg eller i närheten, jag finns här och är hemma hela helgen om du vill komma bort (dörren är förvisso öppen även om du bor utanför Skaraborg).

Senast ändrad:

Tack för erbjudandet, det värmer, jag bor i Linköping så det är lite långt just nu eftersom jag har problem att köra bilen pga av smärtan i ryggen/bäckenet. Ska försöka hålla mig i närheten av lkpg men ändå minimalt hemma. Jag har ju tre katter hemma som måste tas omhand om också.....

Kramar om igen.
Vet hur det är..
Jag hade vänner som hjälpte mig då.. Evigt tacksam för dem.

Kramar om igen.
Vet hur det är..
Jag hade vänner som hjälpte mig då.. Evigt tacksam för dem.

Jag har några få som vet om och hjälper mig, dom är verkligen guld värda :love: Det är ni oxå härinne som orkar lyssna stötta och höra mig älta.....är så tacksam för att ni finns!

Mitt x kommer därmed få reda på anmälningarna i dag/kväll/morgonbitti och jag anar starkt att han inte kommer anse sig "klar" med mig då....
Bra gjort att du anmälde!!! :bow:
Om han hotar eller på annat sätt försöker påverka dig så anmäler du honom för övergrepp i rättssak, det är ett mycket allvarligt brott.

Så sorgligt att läsa om din upplevelse :(

Vad hände, vad i hela friden utlöste en så aggressiv handling från hans sida???

Kl
Åh vad less jag är... Bad om hjälp att åka och storhandla.. Var det minsta man kunde be om efter att ha passat hunden i 3 veckor och dottern fick en godispåse, det var allt.
Men så fan heller..
Jävla kuknisse rent ut sagt!!! :mad:
Längtar efter att få bort mobilabonnemanget därifrån så ska jag byta nr och så är det bra sen..

Han har lekt "maktlekar" i över 2 veckor om hur vi sak lösa allt det praktiska, han har tex stått som ägare på min bil under en period vilket han har användt för att få mig dit han vill, han säger möt mig då och då och så löser vi allt, men ändrar sig alltid, ställer nya och även helt omöjliga krav hela tiden. Han bestämde att vi skulle träffas än en gång och jag åkte dit och när han ändrade sig igen fick jag nog och sa nej, jag går inte härifrån utan nu fixar vi det här så vi kan bli kvitt varandra. Jag orkar inte leva så här jag vill bara slippa dig.....han bad mig då gå och jag sa än en gång att jag vägrade....sen smällde det.....

vv: Jag har ju inte sovit på två dygn knappt, somnade äntligen i går kväll men har ju sen tidigare problem med mina högljudda nyinflyttade grannar , så vid kvart över två sprang dom runt i lägenheten och jag vaknade så klart av allt oljud ovan och jag som blev både trött förbannad och ledsen slog med moppstativet i taket (galet ont i ryggen nu i dag :cry:) för att markera utan resultat och ringde securitas men när dom kommer är dom alltid tysta (dom håller koll). Så efter 2 timmar utan somna om tog jag helt enkelt en sömntablett och nu vaknade jag av grannarna för ca en halvtimme igen så nu är det kört att sova mer...jag vet inte riktigt hur jag ska orka :cry: Tydligen måste jag lämna mitt hem helt om jag ska få någon ro men jag har ingenstans jag igentligen kan hysa in mig heller utan att det blir konstigt....och ryggen tar verkligen kål på mig igen....fan vad jag bara klagar :cry:

vv: Jag pratade med mamman till hans son i går igen, vi är ju vänner sen tidigare. Sonen hade i går på dagis gått och gömt sig och när dom väl hittat honom så förklarade han att han gömde sig för pappa så han inte skulle göra samma sak med honom som med mig och försöka kasta ut honom genom ett fönster. Dom ringde mamman på jobbet då. Mitt hjärta verkligen brast när jag fick reda på det :cry:
Dom ska träffas en sväng, sonen mamman och mitt x i dag på stadsfesten som är här just nu för att avdramatisera lite för sonens skull...jag förstår men ändå känner jag mig om möjligt mer ensam och kräkfärdig på tanken att han ska träffa sin son. Dock ska han inte ha honom över helgen utan han ska vara hos sin mamma....

Senast ändrad:

Men alltså herregud!:cry: Du klagar inte! Säg inte så!
Det var så starkt och bra gjort av dig att anmäla dig!
Jag blir så mörkrädd av att läsa att det finns så hemska människor som gör sånt här! Skrämmande är det!
Stackars lilla sonen också! Fy fan alltså!

Styrkekramar till dig EmmaW!

kl

VV: Sitter och kollar på hoppningen. Ska åka till Stockholm snart.

Fixar det :) tack så jättemycket!!!
Måste radera människan ur mitt liv för att vända min dåliga trend.
Har ju känslor, men han är så fel för mig så det måste bli en ändring

Emma - du gnäller inte, inte för fem öre. Skriv på, skriv av dig men tro inte vi tycker du gnäller. Det är inte ens i närheten. Ta hand om dig!

Kl
Håller med!!! Gnäll på bara!! Vi finns ju här i stort sett dygnet runt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
639
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Nu stör det mig att man kan längta efter Cadburys när man har Marabou tillgängligt. :D:p
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 748
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
8
· Visningar
1 164
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok