Toypudel kennel sökes :)

M

Marika-b

Jag söker en kennel som föder upp rasen toypudel, helst ska det finnas i färgen aprikos. Men andra färger går också bra :) Jag har hittat en del kennlar själv men vore taksam ifall ni visste fler så att man kan kolla runt lite :)

Mvh Marika

Sv: Toypudel kennel sökes :)

Är inte alla pudelkennlar som är reggade i pudelklubben och skk med där då?

Jag skulle nog tveka inför att köpa en pudel från en uppfödare som inte är reggad hos rasklubben...

okej tack så mycket för alla svar :) Ska se om jag kan hitta någon med aktuella kullar för de hittade jag inte förra gången :)

Jag skulle nog tveka inför att köpa en pudel från en uppfödare som inte är reggad hos rasklubben...

Varför? Det finns många kennlar som inte är med på sin rasförenings hemsida men ändå är medlemmar i rasföreningen.... Behöver inte vara oseriösa för det! Däremot är jag själv mycket skeptisk till att köpa valp från "storuppfödare", känns liksom lite som valpfabrik.

Är det någon så kallas "privat person" som inte har något kennel som har någon aktuell kull nu? :) Vill gärna kolla runt och se vad som finns :)

Reggad i rasklubb = medlem i rasklubb.

Sen om de finns med på en hemsida eller inte spelar väl ingen roll, däremot är det ju skillnad på en lista över registrerade uppfödare (som jag tolkat pudelklubbens lista som) och en valphänvisningslista. Finns den inte med på listan som registrerad uppfödare så...

Om man säger så här, varför skulle en uppfödare välja att INTE regga sig i "sin" rasklubb?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 467
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Nordthor
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 579
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar