Tornerspel och riddare - vad krävs?

Sv: Tornerspel och riddare - vad krävs?

Jag ser framför mig hur du styr mot stallet och pållen galopperar friskt åt motsatt håll! :rofl:

Kardinal:

Instämmer med Scorpan, ta kontakt med Nordic Knights, vi kommer träna några gånger under senvåren och då är alla som vill välkomna. Just nu inga träningar, men snart!
Det du kan träna på hemma är kontakt och följsamhet, samt att rida med tygeln i vänster hand och kanske ett kvastskaft eller en gren i högerhanden. Och varför inte göra som jag gjorde, gräva fram ett gammalt påslakan med blommor på och snickra ihop en fana som jag red runt i bygden med. Snacka om att folk titta snett på lilla mig och min sturska springare...! Men sen var han ju inte ett dugg rädd för fanor heller när vi började träna med tornerlaget, så det var värt att bli kallad "Riddaren av blomsterlandet"...

Bättre än "Riddaren av den sorgliga skepnaden" tycker jag personligen, men... Och f-n så mycket bättre än "Riddare Dumle" som VISSA fick för sig att skandera från läktaren på SM 2004! *you know who you are* :devil: Sådär lagom 5 sekunder innan startsignalen, när jag försökte koncentrera mig...

Hej!
tack för alla braiga tipps! Ska prova det här nu så får vi se hur det går :rofl:

Ännu en diskussion mellan våra förtjusande riddare.:angel:

Sael: Om du har dom kontakterna med CN så försök komma in på deras träningar. Vet inte vad dom har för policy vad det gäller nya riddare nu för tiden men det kan ju vara en tanke. Om inte det är aktuellt så ta en snack med Tony om privatlektioner - han är duktig och ödmjuk och kan säkert lära ut bra.

Nu vet jag ju inte vart du är bosatt men om du bor i uppsalatrakten är kanske CN det enklaste alternativet. Annars har du Nordic Knights i stockholm också.

Haha min mamma är kompis med dom som startade CN, jag har dessutom varit ut och hjälpt dom med NH på deras hästar! :p

ja de kan väl vara väldigt svårt att lista ut;)

Men fortsätt ni bara med tokiga diskussioner, det är kul att läsa. Iaf ägnade jag hela min datakunskaplektion till det.:crazy:

Hmm....Ulrika heter hon visst!

gift med hasse? Dom var inte med från riktiga början men väl tidigt i CNs historia =)

Jag är ju inte här såååå ofta men om nån börjar hänger jag på... eller nått....

Det verkar ju bara så coolt det här med riddare! Kan se mig o min lilla shire komma farandes i full galopp.. *längtar* Ska det i åtanke då det är dax för inridning!

Är sugen på att rida tornerspel:)
Verkar så grymt kul och tror hästen skulle gilla det då hon älskar allt som går fort:D

Skulle va coolt att rida tornerspel med Moses:D

Var bor du då? Ta kontakt med närmaste lag och fråga om du får vara med! Det måste ju vara den enklaste vägen att gå om man vill börja... ;)

Jag hoppar in lite och skriker ut att nu startas det minsann riddarsällskap i Kalmarområdet! :banana:

Moi :angel: är delaktig i detta :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 910
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 824
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 914
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar